Direktlänk till inlägg 19 juli 2019

Vem är Vem?

Av maria tafvelin - 19 juli 2019 05:25

Fredag morgon. 9 grader och klarblå himmel. Det blir en varm dag. Igår när jag kom hem från jobbet tog jag en kort pinkrunda med hundarna. Efter maten tog jag först en cykeltur med Lilly runt byn. Det går undan rätt friskt :)

 

Hon var rätt nöjd när vi kom hem

 

Efter det cyklade jag med Theo och Alice runt lillbyn. Milo fick hänga med och springa runt när jag var ute i trädgårdslandet :)  Alla var nöjda när det var dags att krypa isäng

 

Theo hade inte hunnit masa sig ur soffan och komma upp ... fniss


Idag är det 2 år sedan jag hittade den där unga tjejen i tunneln i Ursviken. Det är nästan så att nackhåren reser sig när jag tänker på det. Tänker åxå att det inte var direkt varmt på nätterna då heller, för klockan var kring halv 5 på morgonen och jag minns att jag hade jacka på mig, för det var riktigt kallt. 


Igår la jag ut på en köp/säljsida på fb och frågade ifall det finns intresse av att köpa mjukkaka. Det fanns det ... fniss. Redan ikväll kommer en tjomme som vill köpa 10 st. I  morgon kommer 3 st som vill köpa 10 st. var och på söndag kommer en som beställt 5 st. :)  Så .... det blir till att baka :)  så himla kul!


Såg nåt så himla tänkvärt och kul på fb, men när jag försökte hitta det igen så gjorde jag inte det, men det löd:


Det är ju tur att vi är olika, annars skulle man ju inte veta vem som var vem


Så himla bra! 


Nä, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, väcka hundarna och sätta igång fredagen på allvar. Det gäller ju att hänga med redan från start så att dagen inte förspills :)  Fyll din dag med värda grejer och ha en superhärlig Fredag :)


Gomorron

 
 
Ingen bild

Marre

19 juli 2019 08:30

Lyckliga dig som får ro om med så många goa vovvar. Här letas fortfarande efter en kompis till Ice och inte det lättaste måste jag säga. Du är ju också väldigt duktig på baka och en annan skulle aldrig våga sig på något sådant för tänk om bakverket inte blir som tänkt, huvva. Trevlig helg o Nospussar!

maria tafvelin

19 juli 2019 14:37

Jo jag har sån tur att få ha det som jag har det. Baka mjukkaka på gourmetstålet är hur kul som helst, man kan typ inte misslyckas :) Du är suverän med Ice!!! Väldigt duktig och målmedveten! Kram

 
Ingen bild

Marre

21 juli 2019 16:41

Men tack vännen, det värmde och det är du också med dina fina. Kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards