Alla inlägg den 23 maj 2020

Av maria tafvelin - 23 maj 2020 06:31

Lördag morgon. 7 plusgrader och klarblå himmel :)  Åh, underbart! Det var i princip i förrgår, torsdag, det började kännas som vår/sommar, äntligen. Morgonrundan blev en timme lång (på torsdagen), gick en lång runda på lägdorna nedanför Olles

   

Kring mitt på dagen tog jag en cykeltur med hundarna


  sedan blev det lite småfippel här hemma, la mig tidigt eftersom jag skulle börja jobba kl 06 på fredagmorgon. 


Fredagmorgon, kort runda med hundarna, sedan iväg på jobbet. jag fixade kycklingsallad till lunch

 

Riktigt gott! Kokade potatis för att ha på måndag när jag ska göra kroppkakor åxå. 


Fredagkvällen tillbringades halvt vaken, halvt sovande, i tvsoffan. Så himla trött! La mig tidigt och somnade handlöst, vaknade kl 06 och var tvärpigg :)  Så, klockan är inte ens 7 och jag har druckit mina tre koppar :)  


Idag ska jag hämta Otto, han ska vara hos mig tills i morgon :)  Så himla härligt! Vi ska försöka vara ute så mycket som möjligt, det är ju underbart väder :)


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin Lördag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Av maria tafvelin - 23 maj 2020 06:31

Lördag morgon. 7 plusgrader och klarblå himmel :)  Åh, underbart! Det var i princip i förrgår, torsdag, det började kännas som vår/sommar, äntligen. Morgonrundan blev en timme lång (på torsdagen), gick en lång runda på lägdorna nedanför Olles

   

Kring mitt på dagen tog jag en cykeltur med hundarna


  sedan blev det lite småfippel här hemma, la mig tidigt eftersom jag skulle börja jobba kl 06 på fredagmorgon. 


Fredagmorgon, kort runda med hundarna, sedan iväg på jobbet. jag fixade kycklingsallad till lunch

 

Riktigt gott! Kokade potatis för att ha på måndag när jag ska göra kroppkakor åxå. 


Fredagkvällen tillbringades halvt vaken, halvt sovande, i tvsoffan. Så himla trött! La mig tidigt och somnade handlöst, vaknade kl 06 och var tvärpigg :)  Så, klockan är inte ens 7 och jag har druckit mina tre koppar :)  


Idag ska jag hämta Otto, han ska vara hos mig tills i morgon :)  Så himla härligt! Vi ska försöka vara ute så mycket som möjligt, det är ju underbart väder :)


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin Lördag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards