Direktlänk till inlägg 26 januari 2021

Bubbel, en tisdag?

Av maria tafvelin - 26 januari 2021 20:57

Tisdag kväll. Milda 9 minus och mestadels molnigt. 


Imorse försökte jag blogga. Jag vaknade 5.30,hade ställt alarmet på 7.00 Kände med en gång att jag inte skulle somna om, så jag klev upp och kokade en kopp te. Satte mig vid datorn och försökte logga in på bloggen. Det gick inte. Fick lixom flashbacks från förr, på Hedenhös tid, när jag började blogga på "bygdsiljumsmaria.blogg.se" Lite då och då fick jag bara upp "kon är i serverrummet" ... vafan nu DET betydde, men det gick inte komma åt bloggen i alla fall... fniss


Efter att ha läst Norran.se, och aftonbladet, var det som att jag ändå kunde logga in, så jag skrev ett hyfsat långt, mycket vettigt och viktigt inlägg ....men när jag tryckte på "publicera" så försvann allt. Jahapp. 


Ja, det blev morgonpromenad med hundarna ändå :) ... men tänk så annorlunda det blir när man "bara" måste hålla sig till byavägen. Det finns ju lixom inget annat val. Ingen skogsrunda ... ingen runda nedanför Olles. Nej, jag tycker inte synd om mig själv, säger bara att det blir annorlunda :)


Iväg till jobbet,och där lunkade det på. Började dagen med att göra 180 st grodbakelser.  Tänk att jag vanligtvis tar ett foto på En portion mat, men inte på 180 grodbakelser... fniss. 


Jag blommade upp, på allvar, när jag satt med min arbetskamrat Carina. Vi har ju hängt ihop sedan jag började på walles 2013. Hon har ju varit kvar där hela tiden, medans jag slutade och fick vikariat på mitt drömjobb på Utflex. Hon är  vegetarian, jobbar halvtid .. och jo, det har betydelse :)   Hon sa häromdagen: Jag vet inte vad jag ska äta när jag jobbar. Hon jobbar 10-14 med 15 minuters rast, så hon tycker inte att hon har tid att värma lunch, utan har ätit en macka. Hon känner dock att hon inte riktigt orkar, fram till middag. Åh, så kul !!! inte att hon inte orkar fram till middag, men jag kan ge tips på vad hon kan äta, som ger lite mer :)


Jag har fixat lite röror med  tex bönor, lax mm, som jag ska bjuda henne på i morgon. Hon ska få prova röror i äggwraps, tortilla och tunnbrödrulle. SÅ HIMLA KUL ATT FÅ GÖRA NÅT MED MAT !!!!!! Det riktigt bubblar i mig :) 


Nä, nu ska jag ta ut hundarna en sväng, sedan blir det en snabb dusch innan det är dags att hoppa isäng. Ska kliva upp lite tidigare i morgon för att fixa färdigt det jag vill bjuda Carina på i morgon :)


Hoppas du haft en bra tisdag, en värd dag :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards