Direktlänk till inlägg 2 juni 2021

Han kommer idag!

Av maria tafvelin - 2 juni 2021 07:19

Onsdag morgon.Ena appen säger 15 grader, den andra 17 ... men båda är åtminstone överrens om att det är klarblå himmel :)


Igår skulle jag jobba 14-20.30, men det blev 12.30-21.15  De ringde strax efter 12 och hade så himla mycket, så jag kastade mig iväg. Det fortsatte vara mycket, så det var en hel del att ta hand om efter stängning kl 20. Nåja, jag är ju ledig idag och i morgon :)  Just nu sitter jag och väntar på att Otto ska komma, det blir mommo-onsdag och mommo-torsdag :) så himla kul! Idag, efter lunch, ska vi åka på Kajutan och äta glass :) 


För en halvtimme sedan satte jag igång ett kok med fläsklägg. Rimmad fläsklägg för 24.90/kg på icamaxi, klart man slog till :)  Så det blir fläsklägg med rotmos till lunch idag :)


Nä, nu har jag inte tid längre. Har varit ute med hundarna, snart dyker han upp :)  Ha en superfin onsdag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards