Direktlänk till inlägg 15 juli 2021

Spontana Guldkorn

Av maria tafvelin - 15 juli 2021 09:18

Torsdag morgon.19 grader och uppsprickande. Det har regnat inatt, vilket verkligen var behövligt.  Idag kunde jag äntligen sova ut lite. De här dagarna när jag jobbar eftermiddag och kommer hem sent, alltså mellan 22 och 22.30, har jag så sjukt svårt att somna. Ofta ligger jag vaken till mot 03,men vaknar ändå mellan 6 och 7.  Idag vaknade jag först 8.40, vilket kändes så himla bra. Det har varit helt galna dagar/kvällar på jobbet, men MASSOR av folk. Självklart kul, men det är på gränsen av vad man orkar. Nåja, idag är jag ledig i alla fall :) Jag ska åka ner till hotellet och fortsätta städa upp i köket, vi får se när det blir under dagen :)


Igår morse kom Pernilla och Otto hit på frukost, så himla mysigt! Pernilla hade hämtat upp Otto hos Mattias, och de skulle iväg till stugan, men passade på att komma förbi här först. <3


Efter frukost dekorerade jag de två smörgåstårtor jag skulle ge lillebror. Jag sa ju åt honom när jag fick låna hans bil, att han ska få så många smörgåstårtor han vill :)

 

När de var färdiga, åkte jag till Åkullsjön och levererade dem :)   Jag fick en snilleblixt och tänkte - jamen, jag kan köra vägen förbi Lövånger och hälsa på Hannah på jobbet, och köpa en milkshake som hon säger är så god. När jag kom dit var det lunchtid, så vi åt lunch tillsammans :)  Efter maten blev det milkshake, och precis som hon utlovat, var den sjukt god! Frukost med Pernilla och Otto, lunch med Hannah, det var en dag fylld av spontana guldkorn, som gjorde dagen VÄRD!


Hem, gick en runda med hundarna, sedan var det dags att åka på jobbet. Det var full huggning minst sagt, men tack och lov lugnade det ner sig redan vid 19, så vi hade gott om tid att börja städa. Igår var väl första gången jag kom därifrån enligt schema, dvs 21.30 :)  I morgon jobbar jag eftermiddag igen, och det är bara att ladda, för det lär inte bli en lugn kväll. Det blir skönt med ledig helg! Har även ledigt måndag, så 3 lediga dagar i sträck! :)


Nä, nu måste jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, hundarna måste få komma ut. Ha en fin dag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 16 juni 17:23

Söndag afton. 14 grader och lätt regn. Sol upp 1.46 och ner 23.27  Det har varit ömsom kallt, ömsom varmt, snabba kast mellan sol och regn, även hagel.    Den gångna veckan har inneburit bland annat följande         Har haft smörgåstårtsb...

Av maria tafvelin - Söndag 9 juni 14:18

Söndag eftermiddag. 16 grader och ... soligt skulle jag säga, men ser att moln är på väg in. Sol upp 1.56 och ner 23.14   En underbar vecka tar slut idag ... tur att nya underbara veckor tar vid :)             Igår fyllde Pernilla 35 he...

Av maria tafvelin - Söndag 2 juni 13:34

Söndag eftermiddag. 24 grader och full sol. Sol upp 2.12 och ner 22.54   Det är verkligen högsommarvärme! Alla som känner mig vet att jag tycker att det är åt helvete för varmt!   Vilken vecka! Jag betar av maten först         Jo, efterso...

Av maria tafvelin - Söndag 26 maj 16:39

Söndag afton. 22 grader och klarblå himmel. Sol upp 2.33 och ner 22.32   Vilken helg jag har haft!!!! Ja, jag har haft en bra vecka åxå, men nu tänkte jag bara berätta om helgen :)   Igår åkte jag till Boviken, till Pernilla och Pehr. Hannah,...

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards