Alla inlägg den 20 november 2021

Av maria tafvelin - 20 november 2021 07:56

Lördag morgon. 1 plusgrad. Inom kort är plusgraderna ett minne blott, och minusgraderna tar över. Ja, det är ju helt naturligt, men känns lika hurvesamt varje år.


Sitter vid köksbordet och dricker en kopp te, till "Ring så spelar vi". Det var länge sedan :)   Vaknade strax efter kl 7 och kände mig manad att genast kliva upp.


Igår var det ju full huggning på jobbet, men det gick riktigt bra. Det kom gäster som vi tyvärr måste neka, då det var helt smockfullt.  Anna hoppade in och tog hand om desserterna och vi vet ju sedan tidigare att när det är fullsatt, då MÅSTE man vara två i köket. Vi skulle behövt någon i disken åxå, vet inte hur länge Anna blev kvar med disk, jag åkte hem 21.30

 


Hörrni, jädrar så snyggt det blir uppe på dusch/toa som håller på att färdigställas. Jag var ju tvungen att gå upp och kolla när jag kommit hem igårkväll, och jag kan knappt bärga mig tills det blir färdigt :) 


Nä, om jag skulle sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är bara att ladda för dagens jobb. Fullsatt även ikväll, och som tur är, är Zehra tillbaka och hjälper mig. Ha en riktigt fin lördag - kom ihåg att fylla den med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards