Alla inlägg den 27 november 2021

Av maria tafvelin - 27 november 2021 09:30

Lördag förmiddag. 18 minusgrader och gråvit himmel. Idag ska det visst snöa, och fortsätta hela veckan. 


Igår kände jag mig typ torr i halsen på morgonen, men fäste inte alltför stor vikt vid det, utan åkte iväg till jobbet och började jobba kl 12. Hann inte jobba mer än en kvart, så förändrades känslan.  Jag var ju på väg in i en förkylning! En timme senare var det uppenbart - jag mådde inte alls bra. Skallen sprängde och snoret rann. Nu var det illa. Sa till Anna att jag inte mådde bra, måste nog hem. Anna fick smått panik och ringde killen från Boliden som jobbat en del i köket, men han kunde inte komma. Ja ... så många andra finns inte att få tag på, så jag kände att det blev en svår situation. 


Kring kl 14 fick de tag på en tjej som jobbat som kock i skola och hon kunde ställa upp. Tack och lov så jobbade duktiga Zehra och hon har full koll på allt, det enda hon inte gjort är stått vid stekbordet och stekt oxfilé, älg och fisk. Den här Lovisa dök upp 15.30 så jag kunde göra en snabb överlämning, sedan åkte jag hem. När jag kom hem var Hannah och Robban här för att fixa med flisen och försöka få igång några element som vägrar bli varma. När de åkt, var det bara att krypa upp i soffan med täcket och kolla på tv med hundarna som sällskap.


Jag är naturligtvis hemma från jobbet idag, men det VÄRSTA är att jag skulle varit på 3-årskalas i detta nu. Vi skulle haft kalas innan jag måst åka till jobbet, ,och det gör ont i hjärtat att inte kunna vara med. Jag har gjort ett snabbtest alldeles nyss, och det är inte Covid, men jag känner mig ju inte friskare bara för det. 


Nu har jag riggat om råttfällorna. Har fångat 2 möss hittills, de verkar gilla leverpastej och sirap som jag mosar ihop. Har 3 fällor i skåpet under diskbänken. Om de inte förstörde och tuggade sönder allt de kommer över, skulle det väl inte vara nån fara... men ... de är välkomna att bo ute i maskinhallen, inte här inne. 


Nu har jag druckit en stor kopp te och pumpat lite nässpray. Klädde mig ordentligt när jag gick ut med hundarna, ja hundarna fick täcken på sig åxå, men det hjälpte inte så mycket, de ville promt in direkt de gjort nr 1 och 2. De har placerat sig i soffan så jag tänker ta med täcket dit och göra dem sällskap. Ska facetima med Otto, och få filmer på när han får sin present. Det får bli det värda den här dagen, när jag nu inte kan vara med. 


Ha en bra lördag. NÅT värt går det alltid att uppbringa, eller hur?!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards