Direktlänk till inlägg 21 januari 2023

Ser du mig?

Av maria tafvelin - 21 januari 2023 16:52

Lördag eftermiddag. 8 minusgrader och klart väder. Sol upp 8.52 och ner 14.43


 Vad har då denna vecka innehållit? Ja ... allt möjligt skulle jag påstå :) Om vi börjar på jobbet, i matväg

           

I morse åkte jag till Boviken och åt frukost med Pernilla och Otto. Pehr hade redan ätit, då han skulle ut och springa med hundarna. Efter frukost blev det naturligtvis att kasta kuddar med Otto :)  sedan fick jag äran att hjälpa till med Stures syn-träning. Älskade lilla barn <3


Vidare till Hannah och Robban, där vi tittade på skidtävling på tv, sedan begav jag mig hemåt igen. Vilken solig, underbar dag! Hade bokat tvättstugan så jag gick ner precis när min tvättid startade. Jomen visstfan var hon där, samma kvinna som sist .... Jag hade bokat kl 15... kom ner kl 15 ... och hon stod och fipplade. Men, nu är ju jag (ibland) en väldigt hänsynsfull och förstående människa ... så när hon öppnade torkskåpet och visade att hon hade flera mattor där .. så sa jag ok, medans jag matade in mina två maskiner. Jag satte alltså inte in kolven i låset när jag gick, då hon fortfarande var kvar ....

Passade på att ta en solorunda med Theo :)

     


Efter en timme gick jag ner för att stoppa in min tvätt i tumlare och torkskåp. Döm om min förvåning, då hon fortfarande inte varit där och tagit reda på sin tvätt. Nu var klockan 16, dvs en timme in på min tvättid. Här nånstans flög jävulen i mig ... fniss. Jag hävde ut hennes grejer ur torkskåpet

 

sedan låste jag dörren med min kolv, så hon kommer inte in igen. KÄnner mig något omogen, men ändå vuxet irriterad på nåt sätt. Det här är väl essensen av att bo i hyreshus med gemensam tvättstuga :) Typ - ge fan i min tvättid !! fniss


Tog en solorunda även med Alice, men den hamnade inte på bild , då jag inte hade telefonen med mig. så himla skönt och nyttigt att ta solorundor! 


Det har varit helt underbart väder idag, och ser ut att bli lika fint i morgon. HOppas det :)


Nu ska jag strax ner i tvättstugan igen, för att kolla om tvätten är torr. Torkskåpet är lite kasst, så jag gissar att jag måste köra ett varv till ... men... jag har ju tid till kl 19, så det är ju lugnt :) ... och hon med nummer 184 kommer ju inte in så hon kan kasta ur min tvätt :)


Ha en supertrevlig lördagkväll... själv filar jag som bäst på menyn... har tinat en skiva fläskkarré som jag tänkte grilla.... och ha nåt gott till :)


Gokväll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards