Direktlänk till inlägg 19 september 2023

Korvgryta och Blåljus

Av maria tafvelin - 19 september 2023 17:16

Tisdag afton. 13 grader och pissväder. Sol upp 06.11 och ner 18.49


En vecka har gått ... vad har hänt? Massor och ingenting skulle jag säga ... fniss. Umgåtts med Pernilla, Otto, Sture och Hannah en del, då Robban och Pehr jagat, hälsat på på jobbet, rullat med Theo på div. promenader samt kört lite nosaktivering. Det märks förresten att han blivit en äldre herre nu. Han sover betydligt mer. Han är fortfaranade oerhört pigg på att jobba, men har inte samma uthållighet, och som sagt, sover mer. Trynar gärna i bädden eller sängen. Lillgubben. 


Mat har det givetvis blivit, men inte alltid fotograferat. Har jag HELT tappat gaisten? ... fniss

   

Har i alla fall nyss ätit korvgryta :) Det var sannerligen gott :)


Jag har varit förkyld, och hostat som en galning på nätterna (som vanligt när jag blir förkyld) Flera nätter har jag suttit och sovit.... så jävla drygt. Men, nu är det nästan helt bra :) Natten mot igår sov jag hela natten utan att hosta, och inatt skulle jag åxå ha sovit hela natten, då jag inte hostade, men vaknade 03.30 av att det var ett jävla skrikande härute på gården. Klev ur sängen, tog på glasögonen och kollade ut, men såg ingen. Det är ju inte första gången det skriks härutanför, så jag la mig igen, och la mig så att "dövörat" var uppåt så jag skulle slippa höra. 


Efter en stund lystes hela sovrummet upp. Jahapp, då stod 2 polisbilar härutanför, och ett gäng poliser med sina ficklampor (läs strålkastare) gick runt och lyste kring husväggarna, buskarna, in mot skogen, upp mot fasaderna. De verkade inte hitta någon/något, så efter en stund åkte de iväg, men sedan patrullerade de här med några minuters mellanrum ända till kl 5. Det var lite svårt att somna om, men jag lyckades till slut. 


Hur är det med benet?  Jomen, helt ok ändå. Jag fotar varje dag (nästan) för att se förbättringar, och det har sett helt bra ut, det har lite lätt för att få en annan kulört än det andra bara

   

Igår hade jag dock inte på mig fotledsskyddet, som stryper till rätt så ordentligt.... och det visade sig vara inte så bra. Det svall upp rätt ordentligt

 

Det var som en smärre balong där på sidan. Har beställt ytterligare 2 fotledsskydd så att jag  hela tiden har rena användbara, för de kan nog behövas ett tag. Stödstrumpa har jag åxå, men de är lite för klena än. 


Änglatrumpeten och passionsblomman har flyttat in för vintern... och naturligtvis spottar ängeln ut 37 knoppar lagom till vintervilan ... fniss. Passionsblomman har åxå många knoppar 

   

Jag har letat ett mindre köksbord ganska länge nu, insåg ju egentligen direkt jag flyttade ihop för ett år sedan, att mitt ekbord var för stort. I lördags hittade jag ett på facebook, så jag skrev att jag ville köpa och skulle hämta på söndagen, tillsammans med Pernilla och Hannah. Fick ju direkt en tanke om att jag måste bli av med bord och stolar jag redan hade, för att få in det nya.... fniss. La ut en annons på facebook, och 1 timme efter att jag lagt ut annonsen, var bordet och stolarna betalade och hämtade :)

   

Pernilla och Hannah hjälpte mig att hämta det nya på söndagen, så det står på plats, har bara inte fotat än :)


Nä, nu blir det lite småfippel, sedan väntar kvällsrunda med Theo, dusch och hopp isäng. Hoppas du har det bra, och att du kunnat fylla dagarna med värda grejer!


Hej, från Theo och mig

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards