Direktlänk till inlägg 1 oktober 2023

Skitsnacksfilter aktiverat

Av maria tafvelin - 1 oktober 2023 15:48

Söndag eftermiddag. 12 grader.... appen säger "växlande molnighet"... ser bara molnighet :) Sol upp 06.47 och ner 18.05


Händelserik vecka må jag säga. Tisdag eftermiddag var det ett sjuhelvtes pådrag härute på gården, då det började brinna i huset mittemot

   

En tjomme sitter häktad för mordbrand, han blev själv allvarligt skadad och var den enda (tack och lov) som behövde åka ambulans till lassa. 


Efter den händelsen har det varit idel positiva händelser :) Slutbesiktningen på lassa gick superbra, allt känns stabilt, har inte ont någonstans, har jobbat mig till bra rörlighet, så det mesta är frid och fröjd. Det enda negativa är att jag fortfarande inte har känsel i stortån, och tån bredvid... och sockerdricka hela tiden. De har inte haft någon tid att erbjuda på dt-röntgen för att kolla vad som är fel, men längre fram, om det inte går till sig av sig själv, blir det röntgen. 


Torsdag kväll var ja ute och åt middag på Pinchos, en mycket positiv upplevelse, har aldrig ätit där tidigare, men kommer definitivt att göra det igen... kanske redan i morgon, då jag ska hämta Otto på förskolan och vi ska äta middag tillsammans :)


Fredagen spenderade jag ett par timmar med Otto, Hannah och Pernilla. Jag hämtade Otto på föris och åkte till Boviken och passade Sture och Otto medans Pernilla jobbade klart för dagen. Hannah dök åxå upp, och när vi upptäckte att Otto, som tappat en tand.... hade ytterligare en tand som var såååå lös... och Hannah sa: 

- Ska jag dra ut den?

- Ja, sa Otto, gick och ställde sig bredvid henne, och vips, var den lösa tanden ute :)

   

Åkte hem och åt tacos till middag

 

Lördag efter frukost och morgonrunda med Theo, åkte jag till Boviken för lunch och äventyr :) Det var öppet hus på Räddningstjänsten, och vi åkte dit :)  Helt fantastisk dag!


             

Otto - vilken hjälte!!!! <3


Idag var det återigen lunch hos Pernilla och Pehr, och Hannah anslöt. Jag, Pernilla, Hannah, Otto och STure åkte sedan på Exploratoriet. Egentligen skulle Pehr följt med (Robban jagade) men han blev inringd för att stycka en älg lite abrupt. 


     

   

Kom hem precis till min bokade tvättstugetid, laddade maskinerna, tog ut Theo... Nu ska jag ner och stoppa in i torktumlare och torkskåp, sedan blir det att laga mat. Kotlett, sås och potatis är planen. 


I morgon börjar jag äntligen jobba igen! Oj vad jag är peppad!!! Och som sagt, ska hämta Otto på föris och äta middag med honom. Så himla kul !


Värda dagar!!!! 


Tjing så länge

Ja, precis som rubriken antyder, så lyssnar jag inte på människor som ljuger och snackar skit. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards