Direktlänk till inlägg 17 december 2023

Det lackar mot jul

Av maria tafvelin - 17 december 2023 13:54

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och blåst. Sol upp 9.38 och ner13.26


Oj oj oj ... jag måste nog återgå till att blogga varje dag ... fniss. Det hinner ju hända hur mycket som helst på en vecka :)  Vi tar mat lite snabbt bara

     

     

Vad jag ätit till middag .... tja, det har jag i alla fall inte fotat :) Detta är de luncher jag  bjudit på :)


Hundarna

           

Igår var jag barnvakt till Sture, då Pernilla och Pehr var på middag hos Hannah och Robban, tillsammans med kompisar. 

   

Älskade unge <3

Kom hem 23.30, ut med hundarna en sväng ... sedan var det ju inte helt lätt att somna, men, spelar roll, det är ju söndag och ledig dag idag :)  Jag har varit nere i tvättstugan, och nyss kommit in från en solorunda med Jokk

     

Nu ska jag lyxa till det med en kopp kaffe, sedan ska jag ta ut Theo på en solorunda. 


Hörrni ... vad är det som gör att en del människor vid separation beter sig som arslen? Vad är det som gör att det lockar fram det allra värsta hos människan?  Ibland är det båda som beter sig illa, ibland bara den ena, medans den andra försöker bete sig civiliserat, åtminstone för barnens skull ..... 


Eller ... vid närmare eftertanke, vad är det som gör att en del människor beter sig som arslen, oavsett om de separerar eller inte, de är lixom arslen oavsett, och beter sig illa mot andra människor. Varför, kan jag undra. 


Snart är det jul, har ni allt under kontroll? Julklapparna inhandlade, maten förberedd? Ska ni ha någon julklappslek? Hur firar du jul?


Jag går ut som tomte för 10:de året nu. 10 uppdrag har jag, varav det första redan dagen innan julafton. Japp, på min födelsedag :)  Efter uppdraget åker jag till Boviken för den traditionella födelsedagsmiddagen med ungdomarna. I år hoppar jag dock uppesittarkvällen. Vi har ju traditionsenlig julaftonsfrukost på julaftonsmorgon, och sedan är det ju full huggning med tomteuppdrag. På juldagen är jag bjuden att komma till Pehrs föräldrar, vilket jag blev väldigt glad över :)


Nä, nu har jag slurpat i mig kaffet, nu ska jag gå ut med Theo en sväng. Ha en fortsatt fin söndag, hoppas du kan fylla den värt!


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards