Direktlänk till inlägg 31 december 2023

2023

Av maria tafvelin - 31 december 2023 12:17

Söndag mitt på dagen. Nyårsafton. 14 minusgrader och appen säger disigt... jag tycker att det är mer klart än disigt, men vad vet jag ... fniss. Sol upp 9.38 och ner 13.38


Sista dagen på 2023 och det är dags att lixom sammanfatta året. För att göra det så gick jag in på bloggen och kollade igenom inlägg från hela året. Eller, min tanke var att "tvärkolla" .... men jag fastnade så otroligt mycket .. det är som när man ska storstäda eller flytta ... man fastnar i saker, tiden står lixom stilla och man bara hänger sig åt alla minnen. Till slut var jag tvungen att helt enkelt sluta läsa..... annars går hela dagen åt till att läsa blogginlägg jag skrivit under året. 


Sammanfattningsvis, om jag tar det oerhört kort:

Det har varit massor med Otto och Sture. Massor med Kärlek och Lycka, det har varit bröllop, men även begravning. Tårar av lycka och tårar av saknad. Jag miste min älskade Alice, men har vunnit fina ståtliga Jokk. Hannah och Robban ska bli föräldrar, och DET är nog, ärligt talat, det största. 


Det var året i stora penseldrag. Ja, förstås det brutna benet med tillhörande operation har ju åxå haft en stor del i året som gått. Jobbet, självklart, som ju fyller den mesta tiden av mina dagar, och fyller dem med glädje, stolthet och lycka. Jag har mött så mycket uppskattning under hela året. Uppskattning för mat, smörgåstårtor, för att jag är en engagerad mamma och mormor. Uppskattning på jobbet... ja .. .jag känner mig uppskattad helt enkelt. 


Min födelsedag och julen har varit superbra. Fått umgås med mina nära. Jag är så himla lyckligt lottad!


Såhär på årets sista dag hoppas jag att fyrverkerier och smällande helt enkelt upphört för människor att vara intressanta och givande, när sååå mycket information går ut om hur många djur som lider och dör, pga detta. Jag kan för mitt liv inte begripa att det fortfarande, trots så mycket information, finns så många människor i total avsaknad av empati och sunt förnuft. OM det vore så att det bara small och fyrverkeriades vid 12-slaget, fine, då skulle jag inte bli upprörd. OM människor kunde hålla sig till att dundra på, jamen 23.45-00.15 det skulle ju vara underbart. Jag tror att de flesta djur skulle fixa det även om de reagerar.... men det är ju den här långvariga stressen och rädslan som tär. NÄr det börjar till och med dagar innan, och sedan random smäller och skjuts..... 

Nä, nu ska jag inte skriva mer om det. Det tar bara en massa energi. 


I februari/mars får jag en ny granne. Den gamla damen som bor i lägenheten mittemot, ska flytta. Hennes man hamnade ju på boende, och nu ska hon flytta till en mindre lägenhet på kvarteret ovanför där vi bor nu. Jag pratade med henne igår 

 - Jag får en stor terass... om jag ser dig gå förbi med hundarna ska jag vinka åt dig och skrika - kom upp på kaffe

Vi pratade en lång stund innan jag gick in till mig. Undra vem som flyttar in.... Hoppas det blir någon bra.


Nu är det nyårsafton, och jag har spikat menyn. Mer om den får ni i morgondagens blogginlägg :)


HOppas ni haft ett bra år 2023, och att ni till största delen lyckats fylla året med värda grejer!

Gott Nytt År!!!!


   

 

   

     

         

               

     

                 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards