Direktlänk till inlägg 30 januari 2024

Så himla stor skillnad!

Av maria tafvelin - Tisdag 30 jan 16:21

Tisdag afton. 2 plusgrader och växlande molnighet. Sol upp 8.26 och ner 15.13


Jamen visst, jag bloggar redan idag :)  Alltså, jag märker ju så himla stor skillnad ... nä, inte på datorn, den är fortfarande seg som kola.... men ... hur pigg jag känner mig :)  Jag hostar i princip inte alls, och sover på nätterna. Jovisst, jag har vaknat ett par gånger, men inte legat vaken och hostat ... utan mer bara vaknat för att kolla läget, och somnat om lika snabbt :)  Det här med att drastiskt öka dosen kortison gjorde verkligen susen. Tänk så sjukt ... jag sökte läkarhjälp i augusti-22 för hostan ... och sedan dess har jag hostat mer eller mindre, oftast mer. 


Igår stekte jag tunna pannkakor som jag serverade med egenkokad hallonsylt och vispad grädde

 

Det är ju alltid poppis. Idag började jag dagen med att göra en deg till källarfranska. Soppa stod på menyn, och jag bjöd nybakad källarfranska till. Soppan gjorde jag på vitkål, morot, potatis, palsternacka och blomkål. Stekte lite korv och skinka och serverade bredvid för de som ville 

   

De dagar jag har soppa på menyn, har jag lite förstärkt mellanmål. Idag gjorde jag tortillapizza ... som inte hamnade på bild :) Det blev uppskattat :)


Hörrni, jag skulle behöva lite hjälp!  Jag letar ju nån typ av hylla/vitrinskåp att ha i köket mellan köksbordet och bänken

 

Så igår fick jag syn på ett helt perfekt vitrinskåp i en köp/säljgrupp på fb. Glad i hågen skrev jag "köper", blev ännu gladare iom att ingen annan skrivit köper tidigare. Efter nån timme gick jag in på annonsen igen, och då var den markerad som såld ... förbannat typiskt. 

 

Nu söker jag en sådan. Den är tydligen inköpt på IKEA, men när jag söker där så hittar jag den inte. Någon som vet vad den heter, så att jag kan lägga en sökes-annons?


Det har så smått börjat spritta i kroppen, det var läääänge sedan jag kände så. Känner mig så himla pigg :) Gud så skönt det är! Såpass pigg att jag ska ner i förrådet och hämta upp en yogamatta så att jag kan börja köra lite träning. 


I lördags köpte jag en påse ostkrokar. Älskar ostkrokar (så det är toppen att  det spritter i kroppen att börja träna lite smått)  Öppnade den på kvällen ... hällde upp i en liten skål .... körde in några stycken i truten.... men fyfan ... det var en vidrig bismak.... provade några till, men det gick bara inte. Besviken ... fniss. För säkerhets skull provade jag även på söndagen, men det var lika illa då... 


Mailade Orkla och förklarade. Redan igår fick jag ett svar, samt presentkort på 70 kr att köpa nya för. Det var ju fint :)


Nä, nu ska jag fixa nåt att äta, sen ner i förrådet. Hoppas du haft en bra start på veckan! Redan onsdag i morgon :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards