Direktlänk till inlägg 18 februari 2024

Förhoppningar

Av maria tafvelin - Söndag 18 feb 15:30

Söndag eftermiddag. 7 minusgrader och sol. Vilken underbart solig dag det varit!!!!! Sol upp 7.22 och ner 16.14


Varför bloggar jag så sällan?  DEt ska jag tala om - datorn är så otroligt seg ... det tar en halv evighet att skriva ett inlägg, och då blir det sällan av, helt enkelt. Nu kände jag att jag hade gott om tid, så jag provar skriva ett inlägg :)


Jag kommer dock inte att lägga in en massa bilder på mat jag lagat ... ni som är intresserade av mina matbilder kan följa mina instagram där jag fokuserar på mat: mariasmatbilder, och utflex_forskolekok   Där lägger jag upp allt jag lagar i princip. Bloggen har jag ju till stor del för att själv kunna gå tillbaka och läsa mina tankar ... som en dagbok typ. Jag har i alla år kunnat gå tillbaka och skratta, gråta, bli förfärad, underhållen, glad, förbannad ... när jag läst vad jag själv skrivit ... fniss. 


Inatt är typ första natten på en hel evighet då jag inte legat vaken pga hosta. Gudarna ska veta att jag haft såna bekymmer med hosta så sjukt länge.... men 8 puffar kortison/dag kanske är lösningen. Hoppas verkligen att det är så, och att hostan inom kort är HELT borta. Att få sova på nätterna är guld värt när man ska orka jobba heltid :)


I fredagskväll var jag barnvakt åt lille Sture, igår morse åt jag frukost tillsammans med Spiderman ,Sture, Pernilla och Pehr, och idag har jag ätit lunch med dem :) 


         

Sitter som på nålar ... Hannah är beräknad att föda mitt tredje barnbarn i övermorgon .... Å herregud vad jag längtar <3  Otto och Sture ska få en liten kusin <3


Idag var jag på OK solbacken för att tvätta bilen .... det var EN bil inne i tvätthallen, och en bil i kö... super! Men ... när bilen i hallen backat ut, och gubben som stod framför mig hade kört fram till porten ..... DÅ kom han på att han skulle spraya bilen med avfettning. hahahahaha, varför hade han inte gjort det medans han väntade?  Alltså,Volvogubbar ... fniss

 


Det här inlägget har tagit sjukt lång tid att skriva, men jag är glad över att jag suttit här och hamrat ner det här. Förhoppningen är att en piggare dator är på ingång... fniss. 


HOppas ni haft bra, värda dagar! Nu ska jag ner i tvättstugan, sedan ut med hundarna. 


Tjing så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards