Direktlänk till inlägg 25 februari 2024

En kasse fylld med sportlov

Av maria tafvelin - Söndag 25 feb 13:07

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och halvklart säger appen ... jag skulle säga mer sol än halv :) Sol upp 6.58 och ner 16.37


Igår blev det lite soloaktivering med hundarna. Irriterande att det inte går att ladda upp videoklipp i appen längre, har flertalet gånger mailat supporten, men har aldrig fått något svar. Jokk fick en sökruta med en droppad 10-krona, och efter att ha nosat runt i drygt 2 minuter så hittade han den :)  Vi imponerade även på en barnfamilj och ett äldre par med liten skällig hund efter gångvägen, då Jokk hade hundra procent fokus på mig. Theo fick sig en solorunda han åxå, med lite apportering av leksak :)

       

Båda fick åxå lite korvsök i snöhög :)


Till sen lunch/tidig middag igår blev det kebabtallrik

 

Idag har jag varit och småhandlat på IcaMaxi... tulpaner (så länge det finns tulpaner att köpa, så köper jag) vetemjöl, smör och jäst. Vem vet, man kanske får för sig att baka nåt :)

De här tulpanerna är dock från förra helgen ... och helgen innan det

   

Jag tog fram en fläskkotlett ur frysen att steka till middag. Få se vad jag hittar på att ha till. 


Har varit ner i tvättstugan, strax dags att gå ner igen, för att se om allt torkat. Troligtvis inte, då torkskåpet inte är effektivt direkt, men jag har ju tvättid till kl 15 så det är lugnt ändå. 


På jobbet har jag lagt ut till föräldrarna att köket erbjuder en sportlovskasse (blir sportlov v 10) innehållande

1 filmjölkslimpa

10 kanelbullar

10 pizzabullar

10 chokladbollar


Tycker själv det är en supersmart grej för barnfamiljer, kunna köpa en kasse av vad som är kul att ha med sig på sportlovsaktiviteter :) Hittills har jag 3 beställningar :)


Nä, nu ska jag gå ner i tvättstugan, sedan ta en längre promenad med hundarna. Ha en fortsatt fin söndag, gott om tid att fylla resten av dagen med värda grejer :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards