Alla inlägg den 23 maj 2014

Av maria tafvelin - 23 maj 2014 22:58

Sjukt varmt har det varit idag. Man fattar det knappt, och inte är man värmehärdad heller, fast ... .det blir jag nog aldrig. Jag vet inte hur varmt det var när det var som varmast, men kl 12 var det 25 grader i alla fall, och kl 22 var det 22 grader.  Nu är klockan 23 och det är 20 grader. Känns något mer humant. 


Klockan är över 23 och jag är lika förbaskat vaken :)   Jag jobbade lite sent ikväll och var inte hemma förrän 21.30, så jag har inte hunnit varva ner än. 


I helgen är det Agiltiytävling här i stan, inte långt från där jag bor. Kanhända man åker dit och kollar lite :)   Det ser ju ut att ska bli bra väder i morgon. På söndag verkar det kunna bli regn ..... hoppas vi slipper det på hundkursen. 


Eftersom jag inte haft städdag idag, så blir det i morgon istället. Jag har ju haft annat kul idag och man KAN inte göra bort ALLT roligt på samma dag :)


Nä, tror jag går ut med hundarna en sväng sen kryper jag isäng. 


Gokväll


Ps ... visste ni att jag bor i ett paradis? Ds

 

Hot

Av maria tafvelin - 23 maj 2014 08:36

Fredag morgon. Jag vaknade kl 5 vilket hör till vanligheten. Jag ska jobba idag, men börjar inte förrän mitt på dagen någon gång ...  exakt tid är inte bestämt än ....  coolt va :)


Nåt som inte är coolt idag, utan snarare hot, är temperaturen utomhus. Redan 18 grader, och det verkar kunna bli 26 grader varmt idag. Hujedamig .... 


För 3 år sedan, det här datumet, slog häggen ut i Bygdsiljum, och snö låg kvar bakom Johanssons åkeri. För 2 år sedan låg snöhögen kvar på gården där jag bodde.


Idag ska det bli 26 grader varmt, och jag har inte sett någon snö sen jag var med Hannah och Robban i Högnäs utanför Malå. 


För 1 år sedan, det här datumet skrev jag bland annat: Jag kan vara ganska kylig mot människor som går bakom min rygg. 


Nä, jag ska gå ut på morgonrundan nu på stört så att det inte hinner bli ännu varmare. Ha en bra dag! Och till er som älskar värmen säger jag: Njut av dagen, hoppas Ni är lediga!  :)


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards