Alla inlägg den 21 maj 2014

Av maria tafvelin - 21 maj 2014 20:05

Kärlek

Man älskar sina barn till månen och tillbaka. Mest i hela världen. Hur de än beter sig, och vad de än säger. Visst kan man som förälder bli sårad och ledsen om barnen i tonåren kastar ur sig div som de inte ens menar ... men kärleken till barnen är så stor så det går inte ens att fatta eller beskriva. 


Hur är det med kärleken till andra? 


De Allra flesta andra förhållanden förutom till sina barn, består i att man INTE tänjer gränserna alltför mycket. Man KAN inte säga vilka ord som helst. Då tar det lixom slut. Bli ovänner, diskutera .... visst. Men att bruka ord som är så fruktansvärt förnedrande och laddat med det värsta man kan säga. Som människa kan man förlåta oerhört mycket. Man kan tänja på sina egna gränser mer än man själv trodde var möjligt. Man trodde att kärlek räckte hur långt som helst. Nej ... den gör inte det. Det räcker inte. 


Jag är så oerhört .... mållös ikväll. Tack gode Gode gud att jag har mina barn och min bästa kompis Annica. Vad vore jag utan Er?   :)


Jag bor i mitt paradis. Jag har världens bästa barn, hundar, chefer, kompisar. Jag är glad över dagen. Jag ser fram emot i morgon. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 21 maj 2014 13:59

Efter jobbet åkte jag in till stan och tog ut Milo en liten sväng, sen begav jag mig hem. Det är 21 grader varmt och gassande sol, så det blev en promenad med hundarna. Inget kättingdrag, och ingen träning ute än så länge. Vi väntar tills senare tror jag. Provade sitta på balkongen en stund, men det blev för varmt. 


Har ni förstått hur vackert jag bor?!  Jag går bara över gräsmattan och genom gångtunneln .... sen är jag här:

           

Jag får samma lyckokänsla varje gång jag ser det. Helt makalöst!


Hade inget direkt viktigt att delge ... eller jo, dessa bilder är superviktiga ... för Mig. 


Tjing så länge




Av maria tafvelin - 21 maj 2014 07:33

Vi promenerade en kvart längre än vanligt, så det blir ett kort morgoninlägg. Vi tar det med en sång :)

Ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards