Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Alltså, va i helvete!!!???

Av maria tafvelin - 21 februari 2015 22:43

En vän på facebook la upp en länk ... och jag känner att jag blir uppriktigt upprörd

http://www.sydsvenskan.se/malmo/bageri-saljer-tjejsemla-/

Tjejsemla ????  Vafan är det frågan om???` Att kalla det minisemla är helt ok tycker jag, men att döpa det till "tjejsemla" ??? Hur tänker man då? Ska tjejer inte äta en fullstor semla? Är det fult?  Ska man  som tjej inte få äta en stor semla utan att få dåligt samvete? Varför?


Ibland blir man bara så trött. 


Tänker åxå en sväng på det här med Norrmejerier och det nu aktuella att man ska betala en krona extra för mjölken, som går direkt till de norrländska bönderna. Till och med butiker går ut med det.  MEN VA FAN, SLUTA TA HEM MJÖLK FRÅN GUD VET VART !!!!  Om butikerna bara tillhandahöll mjölk från norrmejerier, så skulle bönderna häruppe få några kronor mer, eller?  Coop är ju experter på att skaffa "egna" varor, både coop grädde, coop creme fraiche mm. Varifrån kommer dessa varor? Det är nog samma sak med Icas egna varor. Varifrån kommer de?   

Jag har blivit mer observant och noga med varifrån varorna kommer, som jag köper. Tidigare var jag inte alls brydd, utan kollade på prislappen. Nuförtiden är det nästan tvärtom. 


Nä, nu ska jag göra hundarna sällskap och gå isäng. Öppnar balkongdörren fullt ut, men ställer för kompostgallret :)


Gonatt kära vänner :)

 
 
Lars

Lars

21 februari 2015 23:31

Ja det här med mjölken och mejerierna har jag också funderat en del över. Det är klart att många ser i börsen när dom ska handla och smaken är nog ingen större skillnad på.

Nog kan det vara så att det kanske är billigare att producera mjölk i skåne t. ex. bättre klimat, större jordbruk. Men kan det vara SÅ mycket billigare att det kan fraktas och distribueras hit och ÄNDÅ vara flera kronor billigare än det som kommer härifrån. Det fattar jag inte. Sen lägger man bördan på oss konsumenter. Om vi betalar någon krona extra så överlever vårt jordbruk.

Det känns ändå som att vi konsumenter ändå är lurade i slutändan. Och att det är vårt fel hur vi än gör :/

http://larsanders.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

22 februari 2015 19:46

det här är så jävla fel! 'Tjejsemla' haha titta telefonen autostavar det som tjejerna! Nä men faktiskt! Jag kan äta en 'vanlig' semla med gott samvete!! Fan va dåligt alltså!

http://iwanttotellyou

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards