Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Cornelis, jag LOVADE dig!!!

Av maria tafvelin - 21 juni 2016 13:42

Hur skriver man? Vad säger man? Hur ska jag någonsin kunna berätta, eller beskriva det som händer nu? Varför gör jag det ens? Varför försöker jag skriva ner det jag/vi går igenom nu?  


Efter morgonpromenaden ringde jag världens bästa veterinär, Petra, i Piteå. Möttes av telefonsvarare att det var absolut fullbokat idag. Då skrev jag ett mail. Jag berättade att jag fattat ett beslut. Cornelis ska få somna in. 


Jag lastade Cornelis i bilen och åkte till RackArena. En sista gång skulle han få springa runt där, precis som han gjorde den där dagen för drygt 7 månader sedan ,när olyckan hände och han blev förlamad. Direkt jag släppte honom, sprang han iväg, mot agilitytunneln, genom, ut på andra sidan, såg hans happyface när han kom ut, rundade tunneln och kom tillbaka. Tårarna rann, tur att det regnade lite, då kanske han trodde att det var regndroppar i mitt ansikte. Vi busade, sprang, jag la mig platt på det geggiga gräset och tog emot hans slickar, kastade godis så att han fick leta .... vi umgicks, bara jag och han. När jag såg att han var så trött i högerbenet att det inte längre ville hänga med, lastade jag honom i bilen och åkte hem igen. Han har sovit djupt och gott i soffan, i princip sedan dess. 


I morgon kl 16.30 har vi tid hos Petra. I morgon kl 16.30 tar den här resan slut. Den här resan som inneburit såå mycket av både glädje och tårar, segrar, vinster, kämpande och nu .... nu har vi kommit till ändhållplatsen. 

"alla får Något"  Dr Åslunds ord ringer i mitt huvud. Ingens liv är för evigt här på jorden. Det gäller både människor och djur. Hux flux tar det slut. Tänker på den andfamilj jag körde ihjäl häromveckan. De var på väg att korsa Skelleftehamnsleden, när det hux flux tog slut. 


Cornelis, jag Lovade dig en sak. Jag lovade att kämpa så länge du inte hade ont. Alla vet att jag (och du) har kämpat. Petra sa idag: Du ska absolut inte döma dig själv.  Nej, det gör jag inte. Jag lovade Cornelis att kämpa, att jobba, att rehabilitera ,så länge han inte hade ont. Jag ser det absolut inte som att jag svikit honom, tvärtom, jag ser det som att jag håller mitt löfte. 


Resten av den här dagen ska jag fokusera på att jobba med mig själv, och min mentala styrka. I morgon vill jag vara ett starkt stöd för Cornelis. Jag vill kunna hjälpa honom över regnbågsbron på ett starkt och kärleksfullt sätt. Det sista han ser, ska inte vara en matte som brutit ihop och inte kan vara till stöd. Jag vill kunna vara den hjälpande, bärande, stöttande, även i morgon, precis som jag varit hela den här tiden.


Idag har vi haft en värd dag. Morgondagen ska jag fylla med så många värda grejer jag bara kan. Cornelis ska få simma i havet, äta gott och mycket (det älskar han) . Jag ska vara medveten om varenda Minut, ta tillvara varenda sekund. Jag ska fylla dagen med Värda grejer. 


Den här dagen är inte slut än, det finns många timmar kvar att fylla. Värt ska det va. 



 
 
Ingen bild

vanjaan2009@live.se

21 juni 2016 14:41

Åhhhh.Är så ledsen för din och Cornelius skull.Men rätt gör du! Cornelius har haft ett roligt bra liv tillsamman med sina "hundsyskon"och sin supermatte.Låt han vandra över regnbågsbron.Jag hoppas att jag ska träffa min Alicekatten igen när jag vandrar över bron.

 
Ingen bild

Leif

21 juni 2016 17:42

Han kunde inte fått/haft en bättre matte...❤️ RIP Cornelius.🌈

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards