Alla inlägg den 28 juli 2016

Av maria tafvelin - 28 juli 2016 08:10

Torsdag morgon. Solen skiner och himlen är blå. 18 grader, så det är några grader svalare än det varit de senaste dagarna, och det tackar jag för. Herregud så varmt det har varit, det är INTE kul! .... och nu när det är rötmånad får man verkligen vara noga på jobbet med all grädde osv. Det är kyklampar, kolla klockan, räkna minuter ... 


Idag börjar jag jobba kl 11 på Walles, precis som jag gjort tisdag och onsdag. Efter morgonpromenaden tänker jag träna lite nosework :) Både Molly och Kelly ska få sig en sväng. Paddy ska få en solopromenad :)


Hörrni, på tisdag blir det spännande. Då kommer en hund hit för att kolla läget och prova bo här. Han heter Chiko och är en äkta shitbull. Hans bakgrund är både mörk och ljus, och där han är Nu, är det ljusa partiet i hans liv. De har dock inte möjlighet att ha honom kvar, så vi får väl se .... funkar han här, så stannar han kvar hos oss.


 

Nä, bäst jag väcker hundarna och går ut, om jag ska hinna allt jag tänkt mig innan det är dags att dra iväg på jobbet. Ha en fin torsdag, och fyll dagen med värda grejer :)


gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards