Alla inlägg den 6 september 2017

Av maria tafvelin - 6 september 2017 08:10

Onsdag morgon. 4 grader och klarblå himmel. Det blir en vacker dag även idag :)   Hela dagen igår var superb, jag avslutade med god middag och Idol på tv. 

 



Igår afton ringde tjommen som var här igår och gick brandtillsynsrundan med mig. Han gick ju runt med sin lilla iPad som han skrev ner allt på, och tog bilder. Direkt han hoppade ur bilen och tog fram paddan sa han: Förr skrev vi ju på papper, men nu har vi blivit moderna.    Ok, nu bar det sig inte bättre än att allt han dokumenterat på paddan ... var borta. .... fniss ....  så han måste upprepa hela proceduren. Han kommer idag kl 10, så ska jag guida honom ett varv till. 


I övrigt idag ska jag ju på Friskvårdskompaniet en sväng, ta några rejäla promenader med hundarna, och sen får vi se vad jag hittar på. Såhär på semestern ska man ju inte planera in allt så noga tänker jag .. man måste ha utrymme för spontana påhitt :)


Jag har kontaktat Wallers djurpensionat. Jag måste ju lämna hundarna någonstans när jag åker till Stockholm i Oktober. Jag ska dit någon afton nästa vecka och kolla in stället. Det känns gruvsamt att lämna bort dem .... det är ju inte precis ofta jag gjort det ... det är väl typ 2 gånger . Första gången när jag fyllde 45, då jag, Pernilla och Hannah åkte utomlands. Då lämnade jag Molly hemma hos Nils, Paddy och Kelly lämnade jag hos Lena och Lukas i Boliden.  Förra gången jag lämnade bort dem, var när jag, Pernilla och Hannah åkte till Sundsvall över en helg. Då lämnade jag dem på Bergsängarnas pensionat. Nu blir det en tredje gång .... och det känns lite jobbigt faktiskt. 


Nä, nu ska jag inte tänka på det där, utan nu ska jag börja fylla den här dagen med värda grejer. Kaffet är snart uppdrucket, hundarna sover än .... En stund av lugn och morgonro.   Ha en riktigt härlig dag, fyll den med nåt värt! 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards