Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

Nya rutiner, JOKKS rutiner ...

Av maria tafvelin - 20 februari 2018 08:29

Tisdag morgon. 20 minusgrader och nästan helt klarblå himmel. Idag börjar jag jobba kl 10. 


Igår stack jag från jobbet tidigare, då jag skulle på lassa och röntga ögonbotten på mitt högra öga. Det tog nästan 2 timmar. Jädra procedur det där.Fick dessutom veta att jag har lite för högt blodtryck.  18 minus när jag kom hem ,så det blev ingen lång promenad, utan mer bara en pinkrunda. Lite omelett till middag, tv-tittande, kort kvällspink och sedan isäng. Vaknade till inatt av att Paddy hoppade ner från sängen och spydde. Vaknade till ytterligare en gång när Molly spydde. Hade svårt att somna om. Kände mig helt enkelt för klarvaken. 7.30 drog alarmet igång, och då hade jag bevisligen lyckats somna om. Låg kvar i sängen ett bra tag .... kände mig trött så jag tänkte: jag ställer alarmet på 8.15, då det är såpass kallt blir det ändå ingen lång promenad. Hann bara lägga igen ögonen så visade Jokk att såhär, dag 5, kan vi köra på HANS rutiner istället för våra egna. 


  Nåja, när jag klev upp så la de sig, Theo i soffan och Jokk i bädden. Nu står jag i mitt supersöta kontor och dricker kaffe, och även om hundarna är uppe ur sängen, så är det tyst. Skönt. 


Idag ska det rullas chokladbollar på 80 kg chokladbollssmet. Det är jag och Pernilla som ska rulla, och vi är, vågar jag säga, snabbast av alla på att rulla chokladbollar. Man är ju bra på en del saker, kanske mindre bra på andra, men rulla chokladbollar, DET kan jag ... fniss. 


Nä, det är väl dags att hänga bort morgonrocken och .... nä, väcka hundarna behöver jag visst inte. Det har Jokk ombesörjt åt mig. Fniss.   Dagen har börjat, jag ska haka på. Värda grejer. Kom ihåg det!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards