Direktlänk till inlägg 27 februari 2018

Väntade, men inte goda nyheter

Av maria tafvelin - 27 februari 2018 18:29

Tisdag ... jag kallar det kväll. Har kommit hem från jobbet och varit ute med hundarna. 18 minusgrader gjorde att promenaden blev relativt kort.


Idag ringde läkaren på ögon. 

- Vi har kollat igenom röntgenbilderna på din ögonbotten. Jag är ledsen, men det finns inget vi kan göra för att rädda synen på ditt högra öga. 


Det blev så alltså. Det finns inget att göra. Jag hade ju väntat mig det, eftersom hon sa det redan vid undersökningen, innan röntgen. Nu är det lixom fastställt. Det finns inget att göra. Jag har ändå hela tiden TROTT att det går att åtgärda på något sätt. Herregud, man kan ju utföra underverk typ ...


- Nu måste du hålla noga koll på ditt vänstra öga. Kolla minst en gång i veckan, så att du är beredd om du får krokseende eller ser en suddig fläck mitt i synfältet. Blir det så, måste du skyndsamt kontakta oss. 

- va, finns det stor risk att det händer även på det andra ögat?

- ja. 


Tack och lov har jag vänner och bekanta ... eller .. ja ... det är två stycken .. med grava synnedsättningar. Båda heter Gunilla. Två olika ögonsjukdomar, men båda två ser uruselt. Tack vare dem, vet jag att det lixom går ändå. Men .... jag är inte redo. Ytterligare ett Tack och Lov, är att jag inte ser det minsta krokigt med vänsterögat. Jag ser spikrakt. Jag ska kolla jätteofta att allt är spikrakt. Vid minsta tendens till krokighet, kontaktar jag ögon. Ögonaböj ... fniss. ... visst var det lite humoristiskt ... 


Ska jag laga nån middag idag? Vet inte än ... vi får se. Nu ska jag ge hundarna mat, sen sjunka ner i soffan. Det är inte så att jag gräver ner mig, men ... lite ledsen måste man få bli en stund. Ledsen och lite rädd. Bara det inte tar överhanden, och det har jag inte tid att låta det göra. Inte lust heller. Det är så himla mycket kul på gång framöver, så ni anar inte. Jag har fått göra roliga, värda grejer, både på jobbet och annars. Jag fick äran att korrekturläsa ett manus, så himla skoj!!!!!   Nu håller jag på att lära upp två "tanter" på jobbet. Vi skrattar som galningar och kallar oss "tantmaffian". Jag är yngst i maffian med mina 52, och går allt enligt planerna, ansluter ytterligare en tant kring midsommar. Fatta!!!!  Skitfränt!!!!   Fniss


Nä , ha en Bra kväll, så hörs vi i morgon  :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards