Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av maria tafvelin - 15 augusti 2018 07:24

Onsdag morgon. 9 grader och rätt så klar himmel. Alltså, så ljuvligt att det blivit svalare!!! Sovit riktigt bra, helt underbart att kliva upp, få ta på sig morgonrocken och tofflorna innan man går i köket och dunkar igång kaffet. 


Ni vet ju att min gamla kyl/frys la av. Den nya skulle komma i måndags, så på söndagen städade jag ur den och slet den mot hallen, så att det skulle vara smidigt när de kom på måndagmorgon från Vitvarufixarn. Måndag morgon kom, de ringde och var tyvärr tvungna att skjuta fram leveransen till tisdag. MÄÄÄÄNNNNN !!!! Jag som var så sugen på att få köpa nån kylvara! Nåja, inte mycket att göra åt. Efter jobbet på måndagen åkte jag på meken för att ... ja visst ja, det har jag inte hunnit berätta. I lördags åkte jag för att klippa klart på arenan. Hann klippa typ en halvtimme, då flög nåt loss och klipperiet stannade. Men va fan. Fotade grunkan som lossnat, körde hem partnern och åkte hem.   Så ... på måndag efter jobbet åkte jag på meken, visade fotot på det som lossnat, och tjommen på meken visste naturligtvis precis vad det var för grunka. Han visade på en sprängskiss, och jag förstod direkt. Plättlätt! 


Tisdag morgon, alltså igår, åkte jag iväg till RackarSusanne för att meka fast grunkan. Hon var hemma (tack och lov, för det blev lite mer pyssel med mekandet än jag trott) Vi hjälptes åt att hålla, skruva, slita, klura och fundera, men till SIST funkade allt, och det var bara att dra ett par varv till med verktygen .... Då ringde tjommarna från vitvarufixarn och var på väg till mig. Jag fick hastigt lämna avslutandet av mekandet till Susanne och bege mig hemåt. 


De kånkade ner min gamla pjäs, och upp den nya 

Då såg jag - dörrarna hänger åt fel håll

 

- men ... jag har betalat extra för att få dörrarna hängda åt andra hållet, sa jag

- oj ... men då fixar jag det direkt, sa den unga tjommen, när ska du på jobbet, hur lång tid har jag på mig?

- ja, jag började kl 10 sa jag. (klockan var då 10.20) men de vet på jobbet att jag kommer sent, så det är lugnt. Eller, är det besvärligt att göra själv? Tänkte i mitt stilla sinne att jag ju är hyfsat händig, och har laddat skruvdragaren ... 

- nja ... jo... det är ju lite jobb med det, svarade den unge tjommen och såhär i efterhand hade han nog nån typ av medlidsamt uttryck i sitt ansikte. 

- jamen, då får du jättegärna göra det nu direkt. 


Tack gode gud för att jag lät honom göra det, för jag hade inte ens klarat av det själv .... fniss.   Nåja ... då han var klar, efter typ en halvtimme, var jag ju beredd att få starta upp pjäsen, så att den skulle vara kall och fin när jag kom från jobbet, slirat in på Coop och handlat en massa kylvaror .... hade ju bilden helt klar för mig. 


- Nu får du inte starta den här på åtminstone en timme, sa han. Här har du instruktionsboken, en skrapa, åsså en påse med nå saker du inte behöver.


Ok. 


Hann bara på jobbet så fick jag ett meddelande tillsammans med ett foto, av RackarSusanne

- Jag hittade ett lite större problem, själva remmen är ju av. 


Alltså ... hahahahahaha .... Jag brast ju ut i skratt. När det lixom ÄNTLIGEN  ...... fast ... då är det lika förbannat nåt FEL !  Tur att allt alltid ordnar sig, och det är som jag brukar säga på jobbet - Jag har tur som en tok!  En ny rem är beställd, kommer på måndag. Då ska jag och Susanne hjälpas åt att sätta dit den, sen är det bara att klippa. 


 

Jag startade kylen direkt jag kom från jobbet igår, och har hunnit börja fylla upp den lite. Vet ni så underbart det är att ha dörrarna åt rätt håll. I 5 års tid har jag stört mig en aning på att jag lixom måst gå in i mitt vardagsrum för att tex hälla lite grädde i kaffet. Nu är det supersmidigt, och matlagningen kommer att bli ÄNNU roligare :)


Jag jobbar idag och jag jobbar i morgon. Sedan har jag 4 veckors semester !!!!  Vädergudarna har varit schyssta som låtit alla värmeälskare få varmt på Sin semester, och jag får lite svalare på MIN. Kanske kommer att regna en del åtminstone första veckan ... men vet ni .... det gör inte ett smack

 


Då blir det tex nosework i regn, det blir att kura inne och titta på saker på tvplay, det blir att hänga i Boviken hos Pernilla och Mattias, OCH Hannah och Robban, för flyttlasset för dem går nu i helgen :) :) :)   Jag och Pernilla ska sy lite grejer till bebisen .... och jag ska NJUTA av min SEMESTER!!!!  


Nä, nu har jag druckit mina tre koppar. De senaste snart två veckorna har ju varit Utan grädde, äntligen har jag kunnat ha en gräddskvätt i. Nu  ska jag ta och hänga bort morgonrocken, sparka av mig tofflorna och tala om för hundarna att dagen har börjat, nu ska vi fylla den med nåt värt. Vi börjar med morgonpromenad :)


Vad ska Du göra idag?


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards