Direktlänk till inlägg 7 juni 2019

Helvetet

Av maria tafvelin - 7 juni 2019 05:33

Fredag morgon. 16 grader och full sol. Hur varmt ska det bli idag egentligen? Hett som i Helvetet förmodligen.Det blir inte kul att storstäda trapphus i den här värmen!! Ärligt talat så vet jag inte hur jag ska stå ut. 


Igår efter morgonrunda så blev det nosework för Theo, och köttbullesök för Alice


   

Jag ringde Coop och berättade om perkolatorn jag köpt hos dem som slutat funka .... och jag hittar inte kvittot. 

- du måste ha med garantisedeln, sa hon jag pratade med

- aha, så det är inte kvittot som är garantin, frågade jag

- nej, det är en garantisedel som du fick när du köpte den. 

DÅ gick det upp ett ljus för mig. Då visste jag precis var den låg - garantisedeln alltså. Den ligger i handskfacket i bilen. Japp, mycket riktigt :)


Så, efter hundarnas aktiviteter så tog jag med perkon och åkte iväg på Coop och bytte till en Ny perko :)  samt ordnade med lite andra grejer. När jag vände hemåt svängde jag in på Solbacken och tänkte bland annat besöka lager 157 som öppnade igår ... men .... nä .... herregud .... det var ju en kö som inte var av denna värld! Den måste ha varit minst 200 m lång, så jag handlade på Willys, och lite sånt där .... sen åkte jag hem. 


Vattnade i växthuset och i pallkragarna, startade grillen ...  till middag blev det grillad karré med råstekt potatis. Gott!

 

Efter maten Startade jag upp gräsklipparen och körde tills jag storknade i värmen - herregud, 27 grader .... men tänkte att jag måste härda mig lite om jag ska klara av att städa i sommar.

 

Gruvar för den här dagen faktiskt. 


Nä, om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken, det är dags för morgonrunda

 

Alice stod vid trappan och väntade på mig när jag knäppte kortet nu på morgonen. 


Hörrni, det är fredag! Ha en underbar dag! Till er som älskar värmen säger jag - Grattis, jag är glad för er skull! Till er som inte tål värmen lika bra, som funkar som mig säger jag- håll ut, när natten kommer blir det svalare :)


Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

 
 
Ingen bild

jammar

7 juni 2019 05:55

Lider med dig och dina hundar i denna hetta! ;) Ha en bra dag och drick mycket!

maria tafvelin

7 juni 2019 09:13

Jo jädrar så varmt det är! :)
Ha en bra dag du åxå!

 
Ingen bild

Marre&Ice

7 juni 2019 09:36

Men det är väl lite svalare i trappuppgångarna, så är det i alla fall här hos oss. Du fixar det, glöm bara inte och dricka vatten emellanåt. Här känns det tryckande och väldigt kvavt idag. Sov dåligt pga värmen, man är ju inte precis van. Kramiz o Nospussar.

maria tafvelin

7 juni 2019 11:22

Jo tack och lov är det ju svalare där inne, men att gå i trappor mer eller mindre konstant, samt bära allt man ska med sig blir supersvettigt

 
Ingen bild

Marre&Ice

8 juni 2019 10:03

Gör som våra trappstädare. Dem lämnar allt på nedrebotten och går bara upp med en borste, det räcker väl. Inte behöver du skura varje dag, va rädd om dig!

Kram

maria tafvelin

8 juni 2019 12:20

Skurar inte nu, men putsar fönster och torkar väggar och räcken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards