Alla inlägg den 19 juni 2019

Av maria tafvelin - 19 juni 2019 05:17

Onsdag morgon. 14 grader och det har precis slutat regna. Appen säger att det ska klarna upp och bli full sol mitt på dgen, men att det ska regna torsdag, fredag,lördag. 


Igår påbörjade jag en flyttstädning i en lägenhet, blir färdig idag före lunch är tanken. Det var lite intressant när jag skulle bära in alla städgrejer. Jag hade ju fått en nyckel, och när jag kom fram visade det sig att jag inte kunde få fram något namn när jag tittade på mitt schema i telefonen. All information står inskrivet där, men nu hade jag bara en nyckel, och inget namn. Ringde chefen och frågade. När han sa namnet på kunden såg jag ju att det inte fanns någon sådan i trappuppgången. Det fanns en med samma efternamn, men initialen på förnamnet stämde inte. 

- Men det måste ju vara där, sa han. 

- Ok, svarade jag


Jag gick längst upp och hittade namnet (som inte stämde till hundra procent) och provade nyckeln. Nej, den passade inte. Ringde upp chefen igen 

- Nyckeln passar inte

- Men så himla konstigt, är det inte bara låset som kärvar då?

Provade igen. 

- Nej, det går inte. 

- Jag kommer förbi. 


Jag gick ner i entrén och väntade, och efter några minuter dök chefen upp och tog nyckeln. Han gick upp och provade nyckeln. 

- Fan så konstigt .... jag måste ju ringa hon som beställde jobbet. 


Han ringde henne och det visade sig att hon som beställt jobbet hette En sak .... men det var bara det att det var hennes mammas lägenhet, och mamman hette något helt annat .... fniss. 


Efter jobbet åkte jag och handlade lite, sen hem för att ta ut hundarna. Till middag blev det lax. Så himla gott!


 

Körde laxen fryst ett par minuter på full effekt i mikron. På en tallrik la jag färsk spenat, gurka och melon. Kastade ner några sparrisar i kokande vatten nån minut, la på dessa på tallriken åxå. Skar laxen i bitar och la dem över alltihop. Rev färsk ingefära på, samt pressade lite limesaft. En nypa flingsalt och maten var klar. Snabbt, enkelt, supergott!


Lite småfippel, lite tv .... sen blev jag så sugen på att prova cykla med hundarna. Sagt och gjort. 

Waow!! Vilken FRIHET!!!!  Helt underbart!!! Jag till och med grät en liten tår, så lycklig blev jag :)


 

Det blev ingen lång tur, typ 2 km. Det var ju rätt varmt ute, och jag ville bara kolla så att det funkade, och SOM det funkade! Hundarna är ju helt fantastiska, cykeln stadig och fin ... Helt underbart!


När jag kom tillbaka hem, var Hannah och Robban ute på gården, jag följde dem ett varv runt härute så de berättade om planer de har. Superkul :)   Sedan in och duscha och sjunka  ner i soffan med hundarna. De var trötta efter cykelturen


   

Vet inte riktigt vad klockan var när vi gjorde kväll här på 231, men jag somnade direkt jag la mig i alla fall. Vaknade 4.45, en kvart innan larmet drog igång och hann få den sedvanliga morgonkramen av Alice


 

Nu är jag inne på kopp nr 2, hundarna har kommit ner och snarkar i soffan. 


Det här blir en bra dag. Jag jobbar nära, hinner hem på lunchen ... kommer att hinna hem i morgon åxå. Till veckan vet jag bara torsdag och fredag - flyttstädning såpass nära att jag lätt hinner hem då åxå :) 


Idag ska jag i huvudet skissa upp min midsommarmeny. Hur mycket det än kommer att regna, så är det ju midsommar, och det innebär midsommarmeny :)  Frågan blir bara om man ska äta ute eller inne, samt ifall grillen kan stå på min uteplats eller om den ska stå under tak. Det är de enda frågetecknen inför helgen :)


Nä .... om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Även om klockan inte är jättemycket, så har dagen ändå börjat. Nu är det upp till Mig att fylla dagen med värda grejer! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards