Direktlänk till inlägg 6 juli 2019

Ska vi dela upp det på nåt annat sätt?

Av maria tafvelin - 6 juli 2019 14:38

Lördag eftermiddag. 13 grader och molnigt. Jo, jag hade tänkt blogga i morse, precis som vanligt ... men ni vet, vissa dagar blir inte som vanligt :)  Jag vaknade ..... 9.15!!!!  Hahahahaha, när jag slog upp ögonen tänkte jag - är klockan 5 eller 6 nu, då blir jag lite irriterad ... fniss. Nä, 9.15 Jag brast ut i skratt faktiskt :)   Sa till en kramande Alice att jag skulle kliva upp, hon hoppade upp i vanlig ordning, ner på golvet, fram till trappan ... sen vände hon och hoppade upp i sängen igen. Theo, han låtsades inte ens se att jag klev upp ... fniss. 


Hann bara koka kaffe och sätta mig vid datorn för att läsa nyheter och naturligtvis blogga, då ringde Pernilla. 

- Vad säger du, ska vi åka på icaMaxi? 

ja, vi glömde några viktiga saker igår när vi var iväg

- Jo alltså ... men jag vaknade nyss så jag är inte riktigt redo än

- nä, det är lugnt ... det blir väl en 40 minuter bort

- Perfekt!


Hällde upp första koppen och klickade upp Norran.se. Hann väl i princip inte göra så mycket mer, så hörde jag Alice gnälla. Va?? Alice gnälla!!!????  Några sekunder senare knackade det på dörren, det var Pernilla och Otto :)

- Ja ... jag tänkte att vi kan ju sitta Här och vänta sa hon och log så stort och brett

- jamen självklart, kom in, jag ska hämta mitt kaffe


Så satt vi där i köket, jag i morgonrock och tofflor, Otto fick nån slev att leka med och Pernilla bubblade av iver för att prata om den tårta hon ska göra till i morgon (hon ska hålla lunchkalas för oss nära och kära som bjudning i efterskott för att hon fyllt 30) Hon visade bilder, berättade hur hon tänkt sig ... det Märks verkligen att hon älskar att baka och dekorera. Mest dekorera tror jag dock ... fniss. 


Jag sörplade i mig kaffet, gick och sparkade av mig tofflorna, hängde upp  morgonrocken, vispade till mig och klädde på mig. Gav hundarna mat och tog ut dem, sedan begav vi oss på IcaMaxi.  Men, först förbi på Björkis för att köpa hundmat. 


Kom hem, insåg att jag glömt köpa kruskavel som jag planerat för dagen, så snabbt iväg på Bibo och köpa det, sedan hem för att göra pajdeg och steka köttfärs. Sa till Pernilla att Jag kan fixa tacopajen hon ska bjuda på i morgon, så får hon fokusera på tårta och kakor.  Pajdegen ligger i kylen, köttfärsen är stekt och klar, då var det bara att ge sig i kast med att göra deg till mjukkaka, som jag hade bestämt att baka idag. Ugnen med grillstålet i, är igång på max värme, degen står på jäsning i detta nu 

 

Nyss cyklade en man förbi, med cykelkorgen fylld av blommor. Det kändes sommar :)  I övrigt är väl sommarfeelingen lite sådär ... dämpad hos många. Men, ska vi se det såhär - Förra sommaren fick alla värmeälskare precis det de ville ha, i år får vi som gillar något svalare väder, precis det vi vill ha (även om vi inte promt vill ha en massa regn) Ska vi fortsätta köra vartannat år, eller ska vi dela upp det på nåt annat sätt?  ... fniss


Nä, nu ska jag gå ut med hundarna innan degen jäst färdigt, sen blir det att baka ut. Middag ikväll? ja, jag tog en klump pizzadeg ur frysen igår ... tänkte när jag liks ska köra igång pizzastålet ...  :)


Ha en fantastisk lördagkväll, har du inte lyckats fylla dagen med nåt värt hittils, så har du hela eftermiddagen och kvällen på dig :)


Goafton

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards