Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

Redan 10 år!!!

Av maria tafvelin - 8 juli 2019 05:26

Måndag morgon. 12 grader och mulet, men appen säger att det ska spricka upp. Även om det inte varit så soligt och varmt de senaste dagarna så har det varit andra fördelar 

-det har inte blåst så förbannat mycket 

-myggen har frusit ihjäl

-jag kunde ha den långärmade blusen jag fick till morsdag, på Pernillas lunchbjudning igår :)


Nu står det minus 15.5 kg på vågen :)   Jo, det går lite sakta nu, men ... jag har ingen direkt brådska. Vad som däremot gått jädrigt snabbt är de senaste 10 åren. I sommar har jag varit singel i 10 år och det är väl så att tiden går fort när man har roligt .... fniss. 


Igår kom Pernilla kring 10.30 och vi fixade sallad och sås till lunchen. Tacopajen åkte in i ugnen i samma veva, vi fixade ute i inglasningen hos Hannah och Robban, där bjudningen skulle äga rum, och sen var det bara att kamma till sig och byta om för gästerna började strömma till. 16 stycken var vi som åt lunch tillsammans, verkligen supertrevligt! Pernilla hade bakat kakor, och gjort en helt fantastisk tårta!

 

När alla gästerna hade åkt gick jag ut med hundarna en sväng, hängde en tvätt och sjönk sedan ner i soffan. Hann dock inte sitta så länge så ringde Pernilla och frågade om jag kunde komma över till Hannah och Robban och passa Otto medans de åkte iväg till Kåge för att äta. Otto sov i vagnen och hade sovit knappt nåt alls under dagen, så de hade inte hjärta att väcka honom. Självklart sprang jag över :)   Han vaknade efter en liten stund

       

Alltså, han är så underbart söt så jag kan inte se mig mätt på honom <3


Nu går vi in i andra veckan av Juli månad. Det verkar ska bli lite sommarkänsla över vädret, och inget regn på hela veckan. På fredag åker ungdomarna iväg till Gotland på semestertripp så jag ska vara hundvakt åt Milo och Lilly. 


Inne på andra koppen .... kanhända det dröjer till kopp nr 3 innan jag piggnar till, för hittils har jag inte gjort det i alla fall ... fniss. Nu börjar det klarna upp lite härute ser jag. Såg även att ena änglatrumpeten blåst omkull, så tydligen har det blåst åtminstone en stark lokal pust. De har verkligen fått mycket däng hittils i sommar mina trumpeter. HOppas de börjar blomma nu när det faktiskt blir lite varmare. 


Oj, här hoppade jag in i att läsa norran och aftonbladet, så jag har hunnit dricka även kopp nr 3. Nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, ropa ner hundarna och ta på arbetskläderna. Ha en bra måndag, fyll den så värt det bara går!


Gomorron

 
 
Marre

Marre

8 juli 2019 10:17

Så söt han är er Otto och vilka vackra ögon han har. Jag tycker denna sommaren är perfekt, fast än den är blåsigare. Men idag är det lugnare här och en perfekt dag för hundträning. Hi. En sådan vacker tårta finns inte och köpa nånstans, verkligen duktig! Kram

http://clown.bloggplatsen.se

maria tafvelin

8 juli 2019 16:24

Ja visst är han bedårande!!! :)
Jag vet att jag skrev att det blåst mindre.... men det var visst bara igår. Idag var det halverst storm igen! Är hältan helt borta nu? Hoppas det så att ni får träna och hålla på så mycket ni vill :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards