Direktlänk till inlägg 30 juli 2019

Spinning wheels

Av maria tafvelin - 30 juli 2019 05:26

Tisdag morgon. 8 grader och blå himmel. Första koppen upphälld. Lite trött idag faktiskt. 


Igår blev en underbar dag! Vilken fantastisk lunchpromenad med hundarna

   

16 grader och sol, helt perfekt! Ingen mygg heller  :)   

När jag kom hem från jobbet hann jag fixa lite mat, det blev korv stroganoff m ris

 

Sedan dök Otto upp med sin lilla rygga

 

Han var här medans Pernilla tränade. Vi var ute och kollade läget i trädgårdslandet, kilade in till Hannah och Robban, han undersökte mina köksskåp, åt gröt, bajsade en full blöja typ, sedan kom Pernilla och hämtade honom :)  Underbart att få rå om honom <3


Lite tvsoffa hann det bli, sedan gav jag mig ut med hundarna och cykeln. Jag kom plötsligt ihåg att det ju finns en grusväg parallellt med E4:an norrut, så jag drog en koll efter den vägen en bit. Underbart! Blir alltid så full i skratt när jag cyklar i uppförsbacke på grus ... triken har så stark motor att man spinner lätt ... det bara sprutar grus ... fniss

   


 

När vi kom hem var det läggdags, och  jag stängde faktiskt balkongdörren. Det är jag glad över att jag gjorde, har ändå sovit gott inatt. 


Idag efter jobbet ska jag iväg på RackArena, tar med mig Hannah och Robbans lilla kompressor och hoppas kunna pumpa däcket på gräsklipparen. Jag ska även hämta en skrinda jag köpt på facebook som jag tänkte att Alice ska få dra. Ja, Theo ska få prova han åxå .... när det går på hjul så tar det ju inte emot så mycket ... han har ju lätt för att bara stanna om det går tungt ... fniss. 


Läser på norran att branden på Degermyran nu officiellt är släckt, det återstår omfattande efterbevakning. Det blev ett kännbart bortfall för Skellefteå, då hela Solbacken var tvungna stänga ner, men även tex CK inne i stan höll stängt, åtminstone på lördagen. En tredjedel av turisterna på Skellefteå camping packade ihop och åkte hem på lördagen, svinnet blev kännbart i de livsmedelsbutiker som tvingades stänga. Lönehelg mitt i semestern brukar betyda MER sålda varor .... nu blir de tvungna att KASTA varor istället. Varför vattnades inte sophögarna i förebyggande syfte undrar man ..... när man ser att det fortsätter vara extrem hetta dag efter dag, och inte en droppe regn. Det räcker ju med en glasbit och en bit papper, dessutom vet man ju att människor gärna kastar både det ena och det andra just i "brännbart", vissa saker MER brännbart än andra. Men .... vattning förebyggande kanske aldrig någonsin förekommer, det var bara en tanke vi har pratat om. 


Nä, klockan går. Lite ont i halsen, känner mig sådär småvissen som om en förkylning vore på väg. Hoppas inte! Nu när det äntligen blir temperaturer så att det går vara ute och GÖRA nåt. Plus att jag ska jobba i Byske i morgon, och då passa på att träffa fina Kickan, och äta lunch med henne på Gästis :)


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin tisdag! Fyll dagen med nåt värt! För dig som tycker att det är alldeles för kallt ute finns säkert nåt inne att göra som inte blev gjort medans det var så himla varmt :)  Det är ju Värt att få bortgjort, för på torsdag ser det ut att ska bli varmt igen :)


Gomorron

 
 
Marre&Ice

Marre&Ice

30 juli 2019 14:54

Viken underbar skog ni har där ute hos er. Här är det svårt att hitta en sådan. Så alltid lite krångligt när man ska spåra. Måste vara underbart att få vara med sitt barnbarn, saknar mina här, snyft.
Ja, tänk så mycket mat som slängs och andra inget har, skamligt. Nä, inte gå och bli sjuk nu, aldrig kul på sommarn. Kramizar till er alla här ifrån oss. Jo, nu funkar vår blogg igen, haaaa.

http://iceman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards