Alla inlägg den 11 augusti 2019

Av maria tafvelin - 11 augusti 2019 08:28

Söndag morgon. 16 grader och .... appen säger molnigt, jag kallar det disigt. Appen säger åxå att det ska bli regn idag, och regna så många dagar som man ser framåt. Tror att det är bullshit. 



Hörrni, igår morse packade jag ju ryggan och en klövjeväska och drog iväg på dagsvandring. Körde iväg till Kolviken, parkerade bilen, häktade på mig ryggan, satte klöjveväskan på Alice, sen vandrade vi iväg. Helt perfekt vandrarväder, 16 grader och disigt. Hade det varit full sol, hade både jag och hundarna storknat. 

         

Första fikastoppet, gud så gott med en slurk kaffe och en mjukkakemacka! Satt en stund och njöt av tystnaden, sedan gick vi vidare. Väldigt varierad terräng, en bit efter grusväg, genom skog, bredvid vatten, men väldigt lättvandrat. På ställen där spångar var utlagda var det ändå så torrt att även om jag skulle vinglat av, hade jag inte blivit blötskodd :)


   

Vi kom till en Trollstig, och efter den stigen träffade vi på dessa filurer

         

Ja, det var fler åxå, men jag fotade inte alla. Det är barn som gjort dem :)


När jag gått ca en mil vände jag för att gå tillbaka, satte mig på ett fint ställe och åt lunch

     

Eftersom det var Alice 8-årsdag fick hon en bullens med bröd hon åxå .... och jo, Theo fick åxå det :)  På tillbakavägen fick Theo bära klövjeväskan, tänkte det var bra att de fick turas om. 


     

Kring kl 14 var det dags för 2-fika, och Alice hittade hallon

         

Sista kilometern var lite ansträngande för höfterna faktiskt, och när vi kom tillbaka till bilen var jag rätt nöjd över att det inte var en kilometer kvar ... fniss

   


Funderade över ifall jag skulle orka laga mat överhuvudtaget, eller om jag bara skulle poppa popcorn till middag. Jag menar, vi var rätt så möra alla tre

 


   Men .... det slutade med att jag lagade mat ändå

 

Det var lördagen. Idag är det söndag, en helt ny dag som ska fyllas med värda grejer. Åka iväg och klippa på RackArena, samt rida Tengil, är vad som står på schemat. Tror att hundarna tar en vilodag. Ha en riktigt Skön Söndag, kom ihåg att själv bestämma vad den ska bestå av - värda grejer!


Gomorron   

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards