Alla inlägg den 6 maj 2019

Av maria tafvelin - 6 maj 2019 17:24

Måndag afton6 plusgrader och regn. I morse hann jag lixom inte blogga ... fniss. Inte så att jag försov mig, utan jag klev upp kl 5, satte mig på mitt superfina kontor, startade upp datorn, läste Norran, gick igenom några förslag på poddar, inte för att jag fått ett enda förslag av Er ... fniss ... men jag tänkte att om jag googlar ....   Hux flux var det dags att gå ut med hundarna och dra iväg på jobbet :)


Det är väldigt många år sedan jag på papperet jobbade heltid. Många år har jag ju haft sjukersättning i olika grad, för utbrändhet och Meniére ... Men nu försöker jag alltså att ta mig an uppgiften att jobba heltid. Det borde tamigfan funka ...  bara Meniére håller sig lugn. Nu har han iofs INTE gjort det .... men ... i torsdags, min första arbetsdag, så kom ju chefen och skickade hem mig kl 15, en timme före arbetsdagens egentliga slut 

- Du har nästan varit för duktig, nu tycker jag att du går hem, sa han .... fniss. 

I fredags kom han förbi där jag var och sa: kom på jobbet kring 15.30 Jag var där typ 15.20 .. han visade mig hur tvättmaskinen funkade .... sen skickade han hem mig med orden: trevlig helg!  Idag kom han förbi kring 15 där jag var 

- Ska jag ta med mig nåt tillbaka på jobbet så behöver du inte åka dit? Jag skickade med honom de smutsiga trasor jag hade, och jag hade såpass många rena att jag klarar mig i morgon

- jamen, då åker du direkt hit i morgon bitti, så behöver du inte komma bort på jobbet. 


För en stund sedan sms:ade jag honom och ställde en fråga: 

- Du, är det ok om jag på onsdagar tar 2 timmars lunch och jobbar en timme längre? Beskrev det här med Otto och att jag brukar få passa honom när Pernilla tränar ....

- javisst, det går ju bra. 


Se till att skaffa en bra chef!!  :)


Pernilla och Otto kom förbi när jag var hemma på lunch idag. Vet ni, Otto håller på att få sina första små supersöta tänder!!!!!! Alltså, jag svimmar sönder av kärlek!!!!!   Pyttepyttelite syns det ... men jo, två vita små risgryn ... känns mer än de syns om man säger så .... undrar hur länge till Pernilla vill amma .... fniss. 


Nä, nu ska jag hänga tvätt och starta en ny. Ha en superb fortsättning på måndagen. Har ni inte hunnit göra nåt värt ännu idag, så finns flera timmar kvar på dagen att komma till skott. Glöm inte bort det bara!


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards