Alla inlägg den 2 januari 2021

Av maria tafvelin - 2 januari 2021 09:00

Lördag morgon.10 minusgrader och riktigt härlig blåfärg på himlen. Månne får vi se solen? Åtminstone verkar det bli full sol i morgon :) Det är välkommet. 


Igår, efter morgonrundan med hundarna, skottade jag gården, gjorde en pizzadeg, och SEN var det dags för frukost :)

   

Efter frukost tog jag itu med disken,körde en tvätt, småfipplade lite.... tja,sedan var det hux flux eftermiddag :)

Pga akuta omständigheter kom Lilly hit på aftonen, och har sovit här. Vet inte riktigt hur länge hon blir kvar, men självklart är hon kvar så länge det behövs. Tänker på er Hannah och Robban, håller tummarna allt jag kan <3


På pizzan la jag smörstekta champinjoner, och det som var kvar av rådjursfilén . Ordentligt Gott blev det.

 

Idag blir det att åka ner på stan och köpa hundmat, de hade stängt sist jag tänkte mig dit, men maten räcker den här dagen åxå, så det blir perfekt att fylla på idag. På tal om nere på stan .... läste precis i Norran, att polisen beslagtagit fyrverkerier av några idioter kl 03 inatt, då de avfyrade fyrverkerier nere på stan. Rätt åt dem att de åkte dit, hoppas de lärt sig något. Åtminstone blev de ju av med fyrverkerierna som var kvar, och det är ju inte precis billiga grejer. Rövhål


Nu har jag druckit upp mitt kaffe. Ska sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken, gå över till Hannah och Robban för att hämta mat till Lilly, ge hundarna mat, gå på morgonrunda, sätta i motorvärmarsladden, skotta lite snö.... ja, så långt har jag gjort upp planerna, resten står öppet. 


Ha en fin lördag. Var rädd om dig. Var rädda om varandra. En värd grej är att visa dina nära och kära att de betyder mycket för dig. Man vet aldrig hur länge man har varandra. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards