Direktlänk till inlägg 7 juni 2021

Måndag?

Av maria tafvelin - 7 juni 2021 07:11

Måndag morgon. Det är nästan så att jag måste kolla på telefonen vilken dag det är ... när man jobbar helg och är ledig onsdag, torsdag .... sen jobba helg igen .... då blir det rörigt i kalenderdelen av hjärnan ... fniss.  15 grader och blå himmel. Ena appen säger att det kan förekomma spridda skurar idag, och det skulle nog behövas lite regn nu... trots att det skulle innebära ÄN mer mygg :)


Sitter på mitt superfina kontor medans hundarna har brottningsmatch. Idag är det varken te eller kaffe, jag kör med ett glas apelsinjouice :)


Igår jobbade jag 8-14.30 ... eller, skulle ha jobbat de tiderna. Jag åkte dock så att jag var där 7.30 för jag ville hinna tempa kylar och frysar. Sedan var det bara att ösa på med att göra mackor allt vad man orkade. Utimellan fick jag springa och checka ut campinggäster, sen tillbaka in i köket. Mitt på dagen kom fler i personalen, och jädrar vad det gick åt räkmackor. En stund fick gästerna till och med vänta en stund, vi hann inte hålla efter riktigt. Hoppas ingen fick vänta alltför länge. När klockan var 14.30 hade jag inte hunnit ta någon rast, och det var så sjukt mycket att göra, att jag stannade en timme extra. Tiden går så otroligt snabbt när man har fullt upp :)


När jag rullade in på gården var Hannah och Robban i full färd med att fylla igen dräneringsdiket, och det var lagt grus så att min infart är typ dubbelt så bred som tidigare. Superfint! Jag släppte ut hundarna att kissa, pratade färdigt med min bästa kåmpis i telefon, sedan gick jag ut och hjälpte till. Massor med sten plockade vi och kastade i skopan på traktorn, som Robban fick köra bort. Kl 17 kände jag att det var dags att gå in och stoppa nåt i magen, hade ju inte ätit något förutom en macka innan jobbet. Det blev kycklingben i airfryern

 

Enkelt, smidigt, snabbt, gott :)


Idag jobbar jag 10.30-17.00 och i morgon är jag ledig, då får jag rå om Otto :)


Nä, det börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och gå ut. En stillsam promenad i solen blir det :) Ha en fin måndag, se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards