Direktlänk till inlägg 12 september 2023

Dagarna går

Av maria tafvelin - 12 september 2023 12:35

Tisdag mitt på dagen. 18 grader och molnigt ... det har småregnat lite, men det ska visst komma mer i afton. Sol upp 05.50 och ner19.14


Nu har det ju gått en del dagar sedan jag bloggade.... har väl då och då tänkt plocka fram datorn och hacka ner några rader.... men... nä ... det har lixom inte blivit av. Det blir väl så när den där vanan att skriva varje dag lixom har försvunnit, då blir det lätt att dag läggs till dag. Det är som att dricka kaffe, har man tappat vanan att dricka morgonkaffe.... då flyter det bara på, helt utan kaffe :)


Sen sist?  Ja... jag har varit på jobbet och hälsat på... nästan varje dag. Jag har fått ha Otto här några timmar

   

Jag har fått passa lille Sture en stund

 

Jag har lagat och ätit mat

 

   

Igår kokade jag leverpalt

 

Jag har fyndat en stor ljuslykta till balkongen

   

Jag har varit ute på många "promenader" med Theo, haft en hel del aktiviteter med honom .... bland annat ni vet den när jag kastar en leksak ut i skogen och sedan släpper honom så att han fåt leta reda på den. I söndags var jag ute och gjorde just det ..... det slutade med att jag råkade kasta fast leksaken i ett träd. Förbannat åxå.... Så, igår åkte jag på ÖoB och köpte en ny, precis likadan :)


På tal om igår .... kring 19 drog vi iväg på en promenad. När vi kom tillbaka upptäckte jag att jag tappat mobilen. Fan. Tog samma runda en gång till, och tänkte att de där skrikiga ungdomarna jag mötte när jag nästan var hemma, säkert hade hittat den och tagit den. Innan vi hunnit hela rundan hade det blivit mörkt, så i slutet såg jag typ ingenting. Hem, lämnade Theo och tog med pannlampan och rullade ett varv till. Döm om min lycka och förvåning då jag faktiskt hittade den :) Tur som en tok!


Jag har hunnit bli förkyld, så jag tar det väldigt piano. Kroppen har tillräckligt med att läka frakturerna, måste vila så att den orkar med förkylningen åxå, men bra att göra bort förkylning nu, då jag om 3 veckor SKA vara tillbaka på jobbet :)


Nu ska jag fixa lite lunch som jag ska äta framför tvn, sedan lägga mig i soffan och titta på nån serie. Ha en fin dag, så gott det går. För vissa av er kan det nog kännas otänkbart att överhuvudtaget se något värt just nu. Tänker på Dig, som så tragiskt förlorade din man i en motorcykelolycka på söndagen. Mina tankar finns hos dig och era barn. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards