Alla inlägg den 3 november 2023

Av maria tafvelin - 3 november 2023 13:11

Fredag mitt på dagen. Temperaturen på nollan och molnigt. Toksnö förväntas starta kring kl 17. Sol upp 07.31 och ner 15.09

     

Den här veckan har jag varit ledig en del och bara jobbat halvdagar, och idag är jag helt ledig. Jag är hundvakt till Moas rottis Jokk :)


Igår var det seniorfika på Utflex, så jag hade bakat smördegsbakelser och sirapskakor :)

   

Det blev uppskattat!Pedagogerna uppskattade åxå att det blev över lite, till personalfika :)


Hörrni.... jag har blivit involverad i en hel del drama i slutet. Om det inte vore för att det är barn inblandade i bilden, skulle jag nog inte bry mig så mycket, eller åtminstone inte LIKA mycket. När barns bästa inte kommer i främsta rummet, utan tvärtom, knappt finns med i beaktning, då blir jag rasande. Hur fan understår sig en mamma att totalt negligera sina barn och deras behov? Jag är så upprörd så ni anar inte. Obs! Det är inte någon familj på Utflex det handlar om. 


En mamma som BARA ser sig själv, BARA sina egna behov, inte för ett ögonblick sätter barnen i främsta rummet. Det som hänt barnen är dessutom helt ofattbart, och de får ingen hjälp. Mamman flyr. Helt sjukt!


Annat, helt makabert, har åxå hänt... det är så otroligt sorgligt och fullständigt bisarrt, hur människor kan bete sig mot andra. 


Nu ska jag ta ut hundarna var för sig på en tur, bäst passa på medans det är någorlunda ljust. Jag använder inte rullstolen någonting alls nu, utan tränar på att gå mer och mer. Det funkar riktigt bra. Igår började jag känna mig förkyld, men det är åtminstone inte värre idag, tack och lov. Hoppas en lugn helg kan få det att gå tillbaka helt. 


Ha en fortsatt bra fredag - försök göra nåt värt av den. Att gå till attack mot någon, både verbalt och fysiskt, kan aldrig någonsin vara värt, för någon. Tänk på det. 


Tjing

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards