Alla inlägg den 17 november 2023

Av maria tafvelin - 17 november 2023 15:08

Fredag eftermiddag. 11 minusgrader och klart. Sol upp 08.19 och ner 14.22


Luncher under veckan på jobbet:

Korv stroganoff med ris

ugnspannkaka

spagetti med köttfärssås

sushigratäng

fläsklägg med mos (finns ingen bild, eftersom jag är hemma idag, men jag kokade fläskläggen igår, bara att värma)

       

Foten svällde plötsligt upp häromdagen

 

Ingen aning om varför. 


Igår kom Moa, hon som rår om Jokk. Hon hade beställt en smörgåstårta som hon hämtade :)

 

Jokk har ju varit här i drygt 2 veckor, och nu kände jag att jag har den relationen till honom att jag kan ha honom lös utan problem

   

Blir så irriterad över att jag inte kan lägga in filmsnuttar på bloggen längre. Har mailat supporten flera gånger, men får ingen återkoppling. 


Nåja... Idag har jag varit hemma från jobbet faktiskt. Jo .. i morse ringde jag ortopedmottagningen då foten fortfarande är svullen och det inte lagt sig under natten

 

sjuksköterskan jag pratade med i morse:

- är det foten som är svullen?

- jo precis

- men det är ju benet du opererat, inte foten

- jo det vet jag, men det är foten som är problemet nu


Jag fick i alla fall tid hos läkaren som opererat, nu på måndag kl 11.30


Jag startade upp datorn för typ 2 timmar sedan, för att blogga ... men då skulle det uppdateras och rensas så gud förbannat länge, så nu har jag inte tid längre, nu ska jag gå ut med hundarna :)


Hoppas din fredag varit bra, och att du lyckas fylla dagen med  värda grejer!

Ps!

Att känna sig nöjd med sig själv, fastän man beter sig som ett arsle... det är inte friskt. Ds


Tjing     

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards