Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Ljuvliga Lördag

Av maria tafvelin - 10 maj 2014 08:43

Jo vahettere .... jag skulle ju sova lääääänge idag. Det blir inte alltid som man tänkt sig :)  


Kl 4 väckte Paddy mig och ville gå ut. Jahapp tänkte jag, är det pinkeriet nu igen. Det har ju varit helt under kontroll en rätt lång tid nu, men det brukar ju ha en tendens att vilja gå i vågor. På med foppa och jacka och ut. Nja ... inte var han såå kissnödig. Han ville äta gräs mest. Att det regnade bekom honom inte nämnvärt, och eftersom jag lärt hundarna att man inte pinkar på gräsmattorna precis vid entren, så fick jag ju gå en bit bort. Då kom jag åxå ihåg att pymmebyxorna är trasiga i häcken ..... och inte så lite heller. fniss. Nåja, jag såg ingen som var vaken, så det var nog lugnt. 


Vid 5 vaknade jag igen av att han gnällde, men då sa jag åt honom att det blir ingenting med det. Han lyssnade, och vi somnade om. Kl 6 vaknade jag igen .... kollade på klockan ..... somnade om. Halv 8 klev jag upp och då var Paddy snabbt på benen. Det är ju så ytterst sällan hundarna hoppar ur sängen innan vi ska gå ut , så jag tänkte att han nog ändå var nödig på nåt sätt. Så, jag laddade perkon, klädde mig och vi gick ut. Lika förbaskat är det mest för att äta gräs, han vill komma ut. Ja, de andra var rätt sugna de åxå kan jag säga.


3 plusgrader och duggregn är dagens väder så här långt. Efter kaffet ska jag åka på jobbet och skifta däck på bilen. Känns bra att få hålla till i garaget :)


Maxdos mediciner och en vilsam dag är planen i övrigt. Siktar på spakväll ikväll :)  Det happade sig så att jag kan vara ledig i morgon åxå, vilket betyder långhelg, och som det känns just nu, så kom det precis lägligt. 


Nu ska jag sätta mig i soffan och glutta på tv medans jag dricker upp kaffet. Ha en Riktigt Ljuvlig Lördag!  Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards