Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Mattjäveln ligger kvar!!!!

Av maria tafvelin - 25 juli 2014 14:45

Kl 11 begav jag mig ner till tvättstugan och fyllde maskinerna. Eller, fyllde var väl att ta i ....  på 40 grader tvättade jag två linnen och mina trekvartsbyxor, på 60 en omgång sängkläder, två handdukar och lite underkläder.   Efter det pratade jag med Pernilla, och det blev så att jag hastigt drog iväg dit och käkade räkmacka till lunch på deras balkong,. 

  En del kanske känner igen storleken på räkmackan, den kommer från Kajutan. De köper ju brödet till mackorna hos oss på Wallins Kafferepet, och då brukar de bjuda oss som jobbar där, på en räkmacka. 

- Ska vi dela, frågade jag Pernilla. 

- Nää, vi tar var sin hel. 


Det är inte ofta man kastar bort ett drygt halvkilo räkor, men vi orkade bara halva mackan var, sen var det stopp. 


Efter lunchen åkte jag till blomsterlandet och köpte blommor. I min skalle har jag gjort om på balkongen minst en babiljard gånger, och ändrat mig lika många gånger. Nu gjorde jag slag i saken och började köpa in lite blommor i alla fall. Jag har tänkt skapa en liten trädgård häruppe, och i höst när det reas perenner, kommer jag att köpa. 

Kom hem, gick förbi tvättstugan för att hänga tvätt, upp, ta ut hundarna, plantera om några av blommorna 

 


Sen fick jag panik i värmen och var tvungen gå och duscha. Jag har hämtat upp tvätten .... det är 10 minuter kvar av tvättiden .... tittar ut genom fönstret och kikar på mina nya blommor ..... och får syn på ......

MATTJÄVELN ...... alltså HALLMATTAN !!!!!    Nämän VAFAAAAN !!!!  Det var ju DÄRFÖR jag hade bokat tvättstugan idag!!!!!  


Ja .... jag hinner ju inte göra nåt åt det NU, utan får boka en ny tid. Men nog var det jävligt typiskt!!


Spritt naken, endast iförd en kall handduk runt halsen, står jag här och delger er min tanklöshet. Nu ska jag sätta mig ner och vänta på svalare väder. 


Tjing så länge

 
 
Göran

Göran

25 juli 2014 20:33

Det såg attans smarrigt ut, det där på mackan, hördu! Kunde ha ställt upp som "slasktratt" om jag bott lite närmare. Här i stan finns nåt som heter Pain Riche och deras mackor är ungefär i samma klass. Svåra att orka med alltihop!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

maria tafvelin

25 juli 2014 21:58

Du hade varit välkommen att äta halva :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards