Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Schampo i havet

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 20:54

Jag kom nyss upp från kvällsbadet. En dryg halvtimmes sim och plask blev det. Elisabeth var där, men hon fick inte fota :)


Det blev ju inget regn här. SOM jag väntade. Väntade och längtade, men inget hände. Varmt som i helvetet .... läste på facebook om vänner som fått regn i massor .... men de delade inte med sig :)


Till slut gav jag upp och gick ner och badade. 


Det är många som kommer och släpper sina hundar så att de får simma och bada, och det är helt ok. Inte så att någon frågar om det är ok, men jag bryr mig inte. Men nu ikväll blev jag faktiskt tvungen att säga min mening (nån som är förvånad? fniss)    En tjomme i 55-´årsåldern gissningsvis, med en labkorsning gissningsvis. Han gick en 30 m bortanför där vi var, sen kastade han en pinne åt hunden, som hunden gladeligen simmade efter. När hunden kom upp, så tog husse fram hundschampo, och schamponerade hunden noga med ordentligt lödder, sen skickade han ner hunden i vattnet igen. Det här upprepades två gånger, och inte tyckte jag det var så kul när löddret kom skvalpande. 

Jag skulle upp och gå hem, stod och pratade med Elisabeth som satt sig på bryggan .... bara för att vänta in tjommen. Efter bara nån minut så kom han gåendes.

- Du .... det är inte så schysst att skicka ner shcampot i havet, sa jag åt honom. 

-äh, det är så liten del av det hela, sa han-.

- må så vara sa jag, men om alla resonerade som du, så blev det ju tokmycket i havet. Det är ju som att inte ta upp skiten efter hunden

- Men, det far ju ut ändå, sa han.

- Ja vadå ut, förintas det bara för att det kommer några meter ut, tror du?

Det svarade han inte på. 

Det är inte schysst, sa jag ganska högt, eftersom han började gå.  - Vi måste hjälpas åt att vara rädd om miljön!!! 


Det svarade han inte på. 

JÄvla idiot. 


Nu ska jag torka mig lite, sen ska jag ta hundarna på kvällspromenad. 


Gokväll

 
 
Göran

Göran

27 juli 2014 22:15

Du har rätt i sak när det gäller schampot i vattnet. Men...
Dessvärre är det ju där det hamnar ändå till sist även om du duschar hemma. Reningsverken tar ju bara bort partiklar, inte kemikalier.
Det är bara industrier som åläggs att själva ta reda på sina kemiska substanser. Och det kanske vi ska vara glada över, skulle säkert blir ruggigt dyrt att filtrera avloppsvattnet hemifrån.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

maria tafvelin

27 juli 2014 22:20

Det räcker att jag har rätt i sak :)

Ja alltså, jag är inte korkad, jag vet mycket väl att det finns bra många värre grejer som hamnar i vattnet, men han kunde åtminstone ha ställt sig på andra sidan om där vi var, så att det inte kom dit vi låg och badade. Jag är tillräckligt korkad dock, att jag alltid tänker på vad jag häller i slasken, använder bara såpa som rengöring hemma, dvs JAG gör det JAG kan. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards