Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Värda grejer!!!

Av maria tafvelin - 12 september 2014 17:05

Den här fredagen, såhär långt .... är den bästa dagen på länge :)


Efter morgonrunda, påbörjad städning, färgning av luggen (och lite till) , åkte jag iväg och röstade.

 


Efter röstandet åkte jag in till stan, plockade upp Hannah och vi mötte upp Robban utanför hans jobb. Tillsammans promenerade vi ner till Allstar och åt lunch där. Älskar deras lunchbuffé :) En timme satt vi där och åt, småpratade och hade trevligt, sedan var det dags för Robban att gå tillbaka till jobbet, och det var dags för mig och Hannah att ta en runda på stan :)


Vi shoppade lite (o)nödvändigt inne på Åhlens, gick ett varv på Clas Olssons och kollade .... finns väldigt mycket fina köksprylar där. In på Olssons tyger, där jag köpte 5 meter grovt grått tyg för att "klä" soffan med. Där var shoppingrundan slut och vi retirerade till bilen. Vi kom överrens om att Hannah skulle byta om, ta med Milo och komma till Ursviken, så att vi kunde ta en tur till skogen tillsammans. Sagt och gjort, vi åkte ut till vägen som leder till sandtaget. Det blev fys, både för hundarna och oss. Har ingen bild på den gigantiska sandbacke vi åxå kämpade oss uppför ... men jädrar så brant och jobbig den var .... och Lååååång 


   


Efter den rundan, åkte vi tillbaka hit, och tränade hundarna en stund på gården. 

 


Efter det, gick vi upp och klädde soffan med det nya tyget. Skitsnyggt!!!   


Jag har tagit fram en skiva karré ur frysen, som ska förvandlas till kvällens middag vad det lider. NU ska jag sjunka ner i soffan med hundarna en stund. Den här dagen har varit så sprängfylld med värda grejer, att kommer det fler, så spricker väl dagen i sömmarna :)


Tjing så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards