Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Hör du i syne???!!!

Av maria tafvelin - 28 februari 2015 15:16

Lördagen såhär långt:


Efter en timmes morgonrunda med hundarna, drog jag igång städning. Jag tycker om att städa, tycker att det är mysigt. Dammsugit, dammtorkat, torkat golven ... ja ... thats it, och det går ju rätt snabbt :)


En snabb sväng på Konsum, Lite träning med hundarna här inne, tittat på skidor på tv. Alltså, Charlotte Kalla !!! Man ska ALDRIG ge upp, ALDRIG se sig själv som uträknad. Man orkar och klarar mer än man tror ! 


Jag har tvättstugan nu i afton, och kom precis upp från att ha varit ner och laddat maskinerna. Mötte en av mina närmsta grannar på vägen upp. Hon sa: Jag hör din radio väldigt väl in till mig. Jag har bytt sovrum. 

Oj, sa jag ... men jag har ingen radio, då måste det vara tvn. 


Ja, sa hon, eller klockradion. 

- Har ingen klockradio heller. 

Det är ju köket som ligger mot hennes sovrum, och i köket har jag inget som låter överhuvudtaget. 

- Jag lyssnar aldrig på radio, är det på kvällarna du blir störd?

- Nej, vid 3 på morgonen. Jag hör din radio fastän jag har öronproppar. 

- Jag kan garantera dig, att jag ALDRIG NÅGONSIN haft på tvn den tiden på dygnet, sa jag

- men radion kanske?, sa hon

- Jag HAR ingen radio, ingen klockradio heller, sa jag

- Jag vänjer mig väl, svarade hon då.


Vänjer dig vid VAD? Kl 3 på morgonen, kommer DEFINITIVT inget ljud från MIN lägenhet i alla fall, det kan jag svära på. 


Hon och ordföranden i brf är goda vänner, så jag gissar att hon berättat för honom att hon blir störd av min radio. När jag hade Bjässen här, sattes det ju upp en lapp : VEM äger hunden som skäller och ylar? Detta efter att han varit ensam i lägenheten EN dag, i övrigt fick han hänga med mig och ligga i bilen när jag jobbade. 


Vi får se vad som händer med det här, men kul är att jag blir invald i styrelsen :) Blev tillfrågad häromdagen, och nu känns det bra att ha blivit det. Vill INTE att det kommer klagomål som definitivt inte stämmer för fem öre. 


Det var lördagen såhär långt. 


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards