Alla inlägg den 8 juli 2015

Av maria tafvelin - 8 juli 2015 10:35

Idag är det onsdag, mitt i min första semestervecka. Semestern har varit helt underbar såhär långt :) I lördags var jag med Paddy på invigning av RackArena,  I söndags var jag ju på utställning med Cornelis. I mådags var jag på stan med bästa kompisen Annica hela dagen,  Igår var jag i skogen med Cornelis, Hannah, Robban och Lilly. Vi la ett rätt så långt viltspår åt Lilly, med ett par tvära vinklar. Jag och Hannah la spåret, och den här gången la vi med pinne, för att försäkra oss om att hon faktiskt följer klöven, och inte fotspår. Vi snitslade inte heller, och Robban fick inte se var vi gick, utan sen när det var dags att gå spåret var han tvungen att lita på Lilly. 


     

Hon var klockren!! 


Jag gick ett personspår åt Cornelis, men han var i ärlighetens namn så stressad, så han vobblade bort sig rätt mycket. Hittade iofs fotbollen i slutet av spåret, men benen jobbade snabbare än nosen, om vi säger så :)  


Medans spåren la sig, tog vi fram fikakorgen :) Det var lite myggigt, och regnade hela tiden, men det var oerhört roligt, och skönt ute. När jag kom hem, tog jag ut hela ligan på en runda, sedan var Cornelis rätt så spak

 

Jo just ja. Vi körde var sin bil till Bureå, där vi höll till igår. Jag kom dit lite före, så jag satt i bilen och väntade och insåg att plåtkompis inte är tät i hårfästet. Dvs, det rinner fortfarande in vatten i vindrutan. Jag ringde Ryds bilglas och berättade, och fick då veta att jag måste byta vindrutan. Jahapp. Tur jag har halvförsäkring, så det går på försäkringen, men självrisken är ju 1500 kr. Lite surt, men jag har inget val. 


Nåja, när det är gjort, kan väl inget gå fel :) :) :) 


Strax ska jag iväg och hjälpa Ronja att lägga ett viltspår till Diva, sen åker jag på Biltema för att köpa lite grejer, sen tar jag Kelly och Molly och drar till RackArena och Rambobanan. Jag ska med andra ord fylla dagen med värda grejer :)


Gör det du åxå! :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards