Alla inlägg den 7 mars 2017

Av maria tafvelin - 7 mars 2017 08:33

Tisdag morgon. 20 grader kallt, blå himmel. Eddie vaknade när jag hämtade kaffe, och han ville ha lite mys innan han la sig tillrätta på soffan och slumrade vidare en stund

 

Igår, efter morgonrundan, tog jag Eddie på en 45 minuters solorunda där han fick bära bläckis. En jobb-promenad alltså, där man inte stannar och pinkar eller nosar där man vill. Oerhört trevlig promenad måste jag säga.


Idag tänkte jag ta Kelly på en solopromenad, efter morgonrundan. Molly får vänta tills det är något mindre kallt.  


Nu måste jag försöka få tag på nya lådor till frysen ... åtminstone den som ska vara längst ner, för den har jag slitit sönder fullständigt. Undra om kyl/frysen håller på att ska lägga av igen ... det rinner vatten dit längst ner i frysen, och då fryser lådan fast ... därav att jag slitit sönder den. Kanske måste stänga av den helt igen, och låta den tina upp helt ... för det är väl ihopfruset där på baksidan gissar jag. Kanske skulle passa på att göra det idag, då man kan ha frysvarorna på balkongen.


Bäst jag sätter lite fart, om jag ska hinna göra det - tömma frysen.


Ha en Fin tisdag. Fyll dagen med nåt värt :)


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards