Direktlänk till inlägg 24 augusti 2018

Typ en mil gräsklippning?

Av maria tafvelin - 24 augusti 2018 09:04

Fredag morgon. 11 grader och regn. Idag blir det både inom- och utomhussysslor. Fredag är lika med städdag :)


Igår efter morgonpromenaden tog jag med Theo och åkte upp på solbacken. En sväng på Björkis, en promenad i skogen på Solbacken, ett besök på Arken zoo, sen åkte vi hemåt igen. Hem, kopplade alla och gick en längre promenad. Det var riktigt härligt väder

 


Väldigt sen lunch, eller tidig middag, vilket man nu vill kalla det ... det blev i alla fall varma mackor med skinka och pesto rosso. Mums!

 


Hörrni, den där asfalteringen som skulle påbörjats i våras ... men sköts fram ... först till i mitten på sommaren, men sedan till i måndags ... och sen till i onsdags ... den har inte påbörjats ÄN. Jag pratade med ordförande i styrelsen och frågade vad det satt i. - Inga ledningar osv har märkts ut. Men ... var inte det beställt till i våras?   Han hade ingen aning om varför det inte gjorts, och nu vet vi inte när det blir gjort heller. Det är bara att vänta och se. Skönt att jag åtminstone kan köra fram bilen till entren i morgon, jag ska iväg och köpa 50 kg hundmat som ska kånkas till frysboxen .... fniss. 


En annan sak som inte riktigt gått som planerat är det här med Partnern. Ni vet, det lossnade ju en grunka som jag lyckades få tillbaka. Då lossnade en annan grunka, som jag med RackarSusannes hjälp fick tillbaka. Då uppdagades det att remmen var av. Ny rem beställdes, som Susanne efter möda och slit fick på plats ... men då funkar det lika förbannat inte. Nu ska partnern in på verkstad om en vecka, och gräset behöver klippas. I eftermiddag ska jag och RackarSusanne ta varsin "gågräsklippare" och klippa hela arenan. Det blir några timmars promenad ...  typ en mil gräsklippning. .... fniss


Det blir regnställ på morgonrundan, hoppas slippa det när gräset ska klippas, men vi får se hur det blir. Jag har en del ärenden att göra efter morgonrundan. Jag ska iväg och köpa "modern" städutrustning till tvättstugan :)  Sen blir det som sagt städning här hemma. I övrigt blir det vad det blir, vi får se vad man hittar på :)


Ha en Härlig Fredag! Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards