Alla inlägg den 18 juli 2019

Av maria tafvelin - 18 juli 2019 07:49

Torsdag morgon. 14 grader och klarblå himmel. Idag blir en varm och solig dag. Ser att nästa vecka blir det varmt - enligt appen 27 grader. Du kan ge dig fan på att det blir ännu varmare än så!


Igår var det som vanligt på jobbet - storstädning. Skillnaden på området där jag städar nu är att det finns en vagn att styra alla grejer i mellan trapphusen, så man behöver inte springa och kånka flera gånger innan man fått över allt till nya trappuppgången. Fattar inte varför dessa vagnar inte finns på alla områden. 


Efter jobbet en cykeltur med hundarna, sen bar det iväg på ridning. Provred en islandshäst som jag ska börja hjälprida. Superkul att sitta på hästryggen igen!

 

Tog dock inget foto under själva ridturen - det regnade. Inte lite heller! På söndag, när jag ska dit nästa gång, ser det ju ut att ska vara sol dock .... sol och varmt hela nästa vecka åxå. Det är nog NU sommaren börjar på allvar. Bra, då kanske tomaterna behagar komma, och trumpeterna få blommor :)


Tänk att en liten skada kan göra jävligt ont!

 

Ser ju fjantigt ut, men jag skalade bort en bit av tummen längst ut, och klöv nageln. Hade ju plåster på, men fick gå in på apoteket igår och be om hjälp att få nåt bättre, då nagelbiten sticker ut såpass att man slår i den hela tiden och det gör sååååååååå förbannat ont!  Tog bort det för att tvätta, lägger på nytt så att man kan jobba utan att göra sig illa alltför mycket. På apoteket tyckte hon att jag skulle gå till läkaren och ta bort nagelbiten ... få ser hur jag gör. Just nu gör det så ont så jag vill inte att nån rör där överhuvudtaget.


Nä hörrni. Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Tyckte det var igår jag skrev att det var måndag, och redan i morgon är det fredag. Det gäller att vara närvarande precis varenda dag, annars sliter sig tiden likt en häst som skenar - och det är risk att man tycker att det går för fort :)


Tänk på det - det är INTE värt att låta tiden skena till ingen nytta :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards