Alla inlägg den 25 juli 2019

Av maria tafvelin - 25 juli 2019 05:39

Torsdag morgon. 18 grader och klarblå himmel. I morgon fredag kommer det förmodligen att slås värmerekord läste jag nyss på norran.se ... upp emot 36 grader varmt. Jag tror att jag kan säga redan nu att jag förmodligen inte kommer att jobba i morgon. Det står storstädning i trapphus och källargångar på schemat, och jag har INTE tänkt köra på tills jag kollapsar i värmen. 


Idag gör jag färdigt flyttstädningen jag påbörjade igår. Jag har kvar element, golvlister och golv samt garderober. En stor fördel att få jobba ensam i en lägenhet sådär, är att jag kan ta med shorts och linne, och byta om när jag kommer fram :)  Städning är tillräckligt svettframkallande utan svarta långbyxor och t-shirt ... fniss.  


Efter helgen ser det ut att bli lite mer normala temperaturer och det känns bra. Då blir det nog att cykla med hundarna,  och rida .... och allmänt bara kunna röra sig fritt utan att det rinner svett i ansiktet. 


Nä ... det är inte bara kroppen som strejkar i denna värme, även knoppen. Det rörs helt enkelt inte så mycket ... lika bra att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en bra torsdag, ta det lugnt och drick mycket vatten. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards