Direktlänk till inlägg 1 augusti 2019

Vad hände?

Av maria tafvelin - 1 augusti 2019 09:30

Torsdag morgon (9.30)  18 grader och i det närmaste klarblå himmel. Jag är hemma från jobbet idag. Jag har ju känt mig vissen i kroppen de senaste dagarna, tänkt att en förkylning är på ingång. Igår när jag åkte iväg på jobbet kändes det ytterligare mer visset, men jag åkte ändå. Iväg till Byske och städa de trappuppgångar jag hade på schemat, träffade fina Kickan, det blev inte lunch, det blev kaffe, då jag var färdig såpass tidigt med städningen. Åkte sedan hemåt, då jag inte fick tag på lillchefen för att höra var jag skulle sedan. Tog kompressorn och hundarna och åkte på RackArena för att klippa, men fick inte in nån luft i däcket. Passade på att vara med hundarna inne på arenan en stund då jag ändå var där

           

Var så otroligt frusen .... åkte hem, la mig i soffan med långbyxor, t-shirt, huvjacka och två filtar. Lite senare när jag satt upp och såg tv så plötsligt, som en blixt från en klar himmel - blev jag yr. En karusell som tvingade mig att lägga mig ner, ögonen bara snurrade i skallen. Det höll inte i sig så länge, kanske 10 minuter, men tillräckligt för att jag skulle bli både rädd och frustrerad. Vad hände? Har Meniére bytt tillvägagångssätt?  Ska det börja med att jag känner mig vissen och frusen? 


I morse vaknade jag kring kl 6, men låg kvar. Somnade om och vaknade när Alice väckte mig, då var klockan 9. Hon kanske blev orolig när jag aldrig verkade vakna och kliva upp. 


Innan första koppen drog jag i mig maxdos medicin. HOppas vid gudarna att jag inte kommit in i ett skov nu. Förra skovet, mitt värsta hittills, känns alldeles för nära och jag orkar inte köra en sådan sväng till. Eller ... orkar ... man har ju inget val ... men jag VILL inte. VILL inte!!!


Nä, nu måste hundarna få komma ut. Ska hasa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

 
 
Marre&Ice

Marre&Ice

1 augusti 2019 16:07

Men stackars dig och vet vad du pratar om för har ju själv haft det helvetet då allt bara snurrade och man visste inte vad som var upp och ner. Usch. Men kan det inte bero på förkylningen, är du täppt och kanske därför? Själv kan jag känna utav yrseln när jag är täppt. Lider med dig så! Hoppas du mår bättre idag och eländet gett med sig. Styrkekramar.

http://iceman.bloggplatsen.se

maria tafvelin

1 augusti 2019 16:48

Oj, har du åxå Meniéres sjukdom? Inte så jättevanligt ändå.
Det här blev ju en jättebra dag ändå, då jag fått nytt jobb :)

 
Ingen bild

Marre

2 augusti 2019 11:12

Nej jag har inte Meniéres sjukdom. Jag fick yrseln efter bilkrocken och det snurrade i lite över ett år för och sedan avta successivt. Kan känna utav yrseln när jag är täppt eller när jag sovit för lite. Har också fått en kvarstående ögonskada och ser tunnelseende när jag tittar länge åt snett ner åt höger men ger snabbt med sig när jag tittar rakt fram igen. Riktigt obehagligt är det. Kram

maria tafvelin

2 augusti 2019 15:46

Ja yrsel är obehagligt!! Meniére ger åxå kvarstående men som inte är så roliga. Ha en superfin helg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards