Alla inlägg den 10 mars 2020

Av maria tafvelin - 10 mars 2020 17:44

Tisdag afton. 2 plusgrader och klart. Tänkte att jag ville skriva ett inlägg  nu på aftonen, då jag inte hunnit om morgnarna nu. Jag prioriterar bort att dricka kaffe och blogga de morgnar jag börjar kl 06, det känns hur bra som helst att göra så :) 


Då ska vi se .... vad har hänt sen sist?  jO,  Söndag eftermiddag åkte jag iväg till Pernilla för att få umgås med Otto när Pernilla, Hannah och Robban var på bio. Det blev lek , bus, sång, bokläsning, dusch och nattning.

   

Det var lek och bus som hamnade på bild ... fniss. 

Måndag - öppnade på förskolan, bjöd på kycklinggratäng m bulgur till lunch på förskolan. Det blev uppskattat :)

Förutom att baka bröd så dekorerade jag den smörgåstårta som var beställd

 

Direkt efter jobbet åkte jag för att hämta Otto på förskolan. Det är det absolut bästa som finns :)  Han var ute på gården och grävde med en spade i en vattenpöl ... tänk ... en vattenpöl kan vara så otroligt rolig för ett barn, det är fantastiskt att man låter barnen få utforska allt, till och med vattenpölar. Vi åkte hem, gick ut med hundarna, åkte på Solbacken för lite snabb shopping, sedan åkte vi till  lägenheten och väntade på Pernilla. Hon hade gjort sin första dag på sitt nya jobb.Återkommer om det och hur det var. 


Vi åt middag ihop, sedan körde jag hem till mig, gick ut med hundarna en längre sväng innan det var dags för dusch och sänggång.


Idag öppnade jag åxå, tog emot de första barnen som kom. Till lunch fixade jag kroppkakor 

     

Barnen åt med god aptit :)  Efter jobbet åkte jag hem, tog ut hundarna ... och tja .. nu sitter jag här och reflekterar. Har pratat med Pernilla i telefon och slås av att .... 

Drömmar kan slå in. Vi kan få ett drömjobb. Hannah ville bli chef - se var hon är- säljchef på OKq8 Lövånger. Jag ville laga mat - är köksansvarig på Utflex förskola. Pernilla får ÄNTLIGEN känna hur det är att bli UPPSKATTAD på ett jobb. Hon lever i en glädjebubbla när det gäller jobbet. Naturligtvis inte i en glädjebubbla när det gäller separationen från Mattias, där är det långtifrån glädje naturligtvis, men att få hamna på ett jobb där man dagligen får höra att man är BRA, att de TROR på en, att de UPPSKATTAR en, Att ens JAG är VÄRDESATT!!!! det är DÅ drömmar slår in, 


 Så himla bra. Herregud. Jag är så lycklig så att jag gråter.  


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards