Alla inlägg den 21 mars 2020

Av maria tafvelin - 21 mars 2020 06:58

Lördag morgon.6 minusgrader och klarblå himmel, återigen en solig och vacker dag. Tänkte skriva att det är en helt vanlig lördagmorgon, men ... "Ring så spelar vi" har inte ens börjat än, så jag är uppe ovanligt tidigt :)  Jag ska iväg till Pernilla och passa Otto medans hon tränar, åker om en timme :)


Nu är det nyheter..... och det handlar givetvis om Corona. Nu har det alltså bestämts att Nationella prov kan ställas in helt, tidigare skulle det ju bara skjutas fram. Ett fältsjukhus ska av försvaret köras till Uppsala för att kunna ta hand om coronafall. Det mesta handlar om Corona nu. Massor med arbetare blir varslade, skolor har stängt ner och har distansundervisning, människor uppmanas att hålla social distans och har man passerat 70 ska man hålla sig helt för sig själv, helst inomhus. Eller, som jag såg - att promenera utomhus kan vara bra, men inte i grupp. 


Jag får en känsla av : Vad är det vi inte fått veta? Det här gäller ju inte bara här i Sverige, utan runt om i världen, ingen ska resa, inte ens inom landet, vården är redan överbelastad och det är krisläge. MEN, sägs det, vi ska inte vara oroliga. Säger som jag skrev igår- klart man blir orolig, Hur ska det bli? Hur många kommer att förlora jobbet? Hur många företag kommer att måsta lägga ner? Hur blir ekonomin, för landet och för alla som bor här? Hur blir det för Mig? Vilka konsekvenser kommer corona att få egentligen?  Nu jobbar jag ju på förskola, och förskolepersonal är en prioriterad arbetsgrupp, men man vet ju inte vad som händer framöver - stängs även  förskolorna? Vad händer då?  Man får hänga med i nyhetesuppdateringar så man håller sig uppdaterad. 


Nej, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna röjer runt och leker, så det är full fart redan. Ha en superfin Lördag, gör vad du kan för att göra värt- handla lokalt, hjälp någon som behöver det, njut av att våren är på ingång.Det finns alltid NÅT värt. Alltid. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards