Alla inlägg den 8 juni 2020

Av maria tafvelin - 8 juni 2020 05:15

Måndag morgon. 11 grader och det finns blå himmel mellan molnen :)   Idag är ingen vanlig dag, för idag fyller Pernilla år :) 31 år.... jisses ....  Det var alltså 31 år sedan jag skulle sy en fin klänning till min mamma, för hon var bjuden på bröllop. Jag hade sytt det mesta, det var bara sista provningen och sista sömmarna som skulle göras. Pernilla var beräknad en vecka bort. Mamma kom hem till oss och sov över så att vi skulle fixa klänningen. Hon kom på onsdag eftermiddag. Torsdag morgon den 8/6 vaknade jag kring 05 av att vattnet gick. Väckte min mamma och sa: Nu är det till att sy utav bara helvete... fniss .... Jodå, jag hann sy klart innan vi drog iväg till BB. Tänk att något som hände för 31 år sedan, minns man i detalj ... medans det kan vara svårt att komma ihåg vad man gjorde i förrgår ... fniss.  Det gäller verkligen att ta vara på tiden, att göra det mest värda man kan utav den. 


Igår blev en lugn dag. Klev ju upp sent ... tog skogsrundan på morgonpromenaden... åkte på IcaKvantum och handlade lite till jobbet... ringde och sjöng för bästa kompisen Annica då hon fyllde år igår... känns som att jag inte gjorde så särskilt mycket mer ...jo, några dekorationer till ett par tårtor jag har fått beställning på. 


Idag blir det sommarsallad till lunch på förskolan. Hade hoppats på riktigt sommarväder, men vi får se, det kan ju bli lite sol ändå enligt appen :)


I 9 månader har jag jobbat på Utflex friförskola nu. Om 6 månader slutar jag. Jag ska verkligen ta vara på de månader jag har kvar, och försöka göra någon skillnad när det gäller att lära barnen äta alla sorters mat. Sedan hoppas jag verkligen få ett nytt jobb där jag får laga mat. Chefen på städfirman där jag jobbade förra sommaren frågade hur länge jag har jobb ... så blir det riktigt illa så går jag nog tillbaka till städ, för att gå arbetslös är inte ett alternativ, men det är matlagning jag vill hålla på med. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det börjar vara dags för morgonpromenad. Ha en superfin måndag, fyll dagen med värda grejer, ta tillvara på tiden på ett bra sätt. 


Gomorron





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards